Reklama

Świadczenie postojowe dla osób prowadzących działalność gospodarczą – jak złożyć wniosek?

Opublikowano: 6 kwietnia 2020 14:02
Autor: Mariola Długaszek

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości

Reklama

Jednorazowe świadczenie w wysokości 2 080 zł albo 1 300 zł, które ma zrekompensować utratę przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej. Dotyczy osób prowadzących działalność jeżeli miały one przestój w następstwie COVID - 19.

 

Jakie warunki trzeba spełnić, aby skorzystać ze wsparcia?

 

Przedsiębiorca otrzyma świadczenie postojowe w wysokości 2 080 zł jeśli:

1. Rozpoczął prowadzenie działalności gospodarczej przed 1 lutego 2020 r. (nie zawiesił działalności) i przychód, który uzyskał w miesiącu przed miesiącem, w którym złożyłeś wniosek o świadczenie postojowe:

  • był o co najmniej 15% niższy od przychodu, który uzyskał w miesiącu poprzedzającym

  • nie przekroczył kwoty wyliczonej jako 300% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia z poprzedniego kwartału.

     

2. Rozpoczął prowadzenie działalności gospodarczej przed 1 lutego 2020 r., ale zawiesił ją po 31 stycznia 2020 r. i przychód, który uzyskał w miesiącu przed miesiącem, w którym złożyłeś wniosek o świadczenie postojowe, nie przekroczył kwoty wyliczonej jako 300% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia z poprzedniego kwartału.

 

3. Nie ma innego tytułu do ubezpieczeń społecznych.

 

4.Mieszka na terytorium Polski i jest obywatelem RP lub ma prawo czasowego lub stałego pobytu na terytorium RP.

 

Świadczenie postojowe w wysokości 1 300 zł otrzyma przedsiębiorca jeśli:

1. Rozlicza podatek kartą podatkową oraz jesteś zwolniony z opłacania podatku VAT.

2 Nie ma innego tytułu do ubezpieczeń społecznych.

3.Mieszkasz na terytorium Polski i jesteś obywatelem RP lub masz prawo czasowego lub stałego pobytu na terytorium RP.

Środki finansowe 2 080 zł albo 1 300 zł, jednorazowo zostaną wpłacone na rachunek bankowy.

  • Jednorazową wypłatę otrzymasz na rachunek bankowy.

 

 

Jak złożyć wniosek?

 

Jeśli ZUS będzie miał jakiekolwiek wątpliwości dotyczące wniosku skontaktuje się ze składającym e- mailem lub telefonicznie. Jeśli wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie świadczenie postojowe wpłynie na konto.

 

Decyzja odmowna w sprawie świadczenia postojowego będzie zamieszczona na Platformie Usług Elektronicznych ZUS lub zostanie przesłana za pośrednictwem poczty.

Kontrakt telefoniczny:

 

  • W dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7.00 – 15.00 pod numerami telefonu:

    tel. 22 290 87 02

    tel. 22 290 87 03

  • W dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7.00-18.00 pod numerem ogólnopolskiej infolinii

tel. 22 560 16 00 - wybierz „0” (połączysz się z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS, a następnie wybierz temat rozmowy 7 - wsparcie dla przedsiębiorców).

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (1)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • rok temu | ocena +0 / -0

    hektar

    A nam to nic ZUS nie da? Ale sprawiedliwość.