ARTYKUŁY OGŁOSZENIA FIRMY
R E K L A M ABS Jarocin A1 2021

Wszystkie urzędy mają pracować zdalnie. Jak załatwić pilne sprawy?

2 miesiące temu    4.11.2020
Anna Konieczna
komentarzy 0 ocen 0 / 0%
A A A
 fot. Zdjęcie poglądowe

Co najmniej do piątku - 4 grudnia wszystkie urzędy samorządowe, czyli między innymi gminne, starostwa, stanu cywilnego, pracy i pomocy społecznej będą pracowały tylko zdalnie. Co to oznacza dla tych, którzy mają pilne sprawy, jak je załatwić - informujemy PONIŻEJ.



Zgodnie z zaleceniem premiera Mateusza Morawieckiego, praca zdalna ma potrwać co najmniej do piątku - 4 grudnia. Rozporządzenie premiera w tej sprawie ukazało się już w Dzienniku Ustaw.
 

Zgodnie z nim szefowie urzędów administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym mają polecić pracownikom wykonywanie pracy zdalnej. Przepis ten nie dotyczy jednostek organizacyjnych sądów i prokuratury.
 

Z obowiązku pracy zdalnej można wyłączyć pracowników wykonujących zadania związane z zapewnieniem pomocy potrzebującym lub inne niezbędne ze względu na przepisy prawa lub potrzeby urzędu/jednostki, jeżeli nie jest możliwe ich wykonywanie zdalnie.
 

[PILNIE potrzebne osocze - burmistrz Jarocina apeluje o pomoc chorym i ma propozycję - więcej szczegółó na ten temat znajdziesz TUTAJ]

 

Jak zatem załatwić pilne sprawy w urzędach gmin powiatu jarocińskiego i Nowego Miasta?
 

JAROCIN

Biuro Obsługi Klienta będzie czynne będzie od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 do 15.00.

Pracownicy urzędu miejskiego będą pracowali zdalnie w trybie rotacyjnym. Pilne sprawy nadal będą realizowane, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się z urzędnikiem.

Przypominamy, że wiele spraw można załatwić nie wychodząc z domu i korzystając z pomocy e-urzędu

Zalecany również kontakt poprzez pocztę tradycyjną lub za pośrednictwem platformy ePUAP.

Klienci we wszystkich sprawach prowadzonych przez Urząd Miejski w Jarocinie mogą kontaktować się z pracownikami magistratu telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00. Czynne jest tylko wejście główne do urzędu od strony al. Niepodległości.


Najważniejsze adresy i numery kontaktowe:

 

Całodobowo poprzez platformę e-Urząd, dostępną w zakładce na nowym portalu www.jarocin.pl

Biuro Obsługi Klienta, bok@jarocin.pl, tel. (62) 747-63-53 - budynek przy parkingu urzędu,

podatki i opłaty lokalne, podatki@jarocin.pl, tel. (62) 749-95-80

gospodarka odpadami, beata.zawisla@jarocin.pl, tel. (62) 749-95-60

działalność gospodarcza, patrycja.kulka@jarocin.pl, tel. (62) 749-96-20

dowody osobiste i meldunki, wso@jarocin.pl , tel. (62) 749-96-24, (62) 749-96-34 dokumenty

Urzędu Stanu Cywilnego, usc@jarocin.pl, tel. (62) 747-23-05,

- rejestracja zgonu nie wymaga telefonicznej rezerwacji terminu (informacja (62) 747-23-05),

- rejestracja urodzenia: zalecana droga elektroniczna przez platformę e-PUAP, osobista po ustaleniu terminu wizyty (62) 747-23-05,

- zawarcie związku małżeńskiego: informacja (62) 747-23-05,

- wydawanie odpisów aktu stanu cywilnego, informacja (62) 747-23-05,

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, mgopsjarocin@post.pl, tel. (62) 747-01-60

Koordynator Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Jarocinie, oc.um@jarocin.pl, tel. (62) 749-96-30.
 

Wykaz wszystkich telefonów kontaktowych do poszczególnych wydziałów/referatów urzędu znajdziesz TUTAJ.
 

Burmistrz Jarocina Adam Pawlicki prosi o wyrozumiałość i stosowanie się do obostrzeń, podkreślając, że wszelkie działania podejmowane są wyłącznie w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, poprzez zminimalizowanie ryzyka zagrożenia epidemiologicznego, jakie stwarza koronawirus.
 

[stan epidemii - źle go znosisz, gdzie szukać pomocy - szczegóły TUTAJ]

 

ŻERKÓW

 

W żerkowskim urzędzie zamknieta została kasa oraz Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Pomimo zaistniałej sytuacji wszystkie wnioski, sprawy administracyjne będą rozpatrywane w terminie. 

 

 

Sprawy pilne wymagające kontaktu bezpośredniego z burmistrzem lub z pracownikami urzędu będą załatwiane wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym pod nr tel. 62 740 30 24. Sprawy związane z ewidencją ludności i urzędem stanu cywilnego należy umawiać  pod nr tel. 62 740 20 25.

 

 

Zalecana drogi kontaktu z urządnikami:  e-mail na adres: sekretariat@zerkow.pl, ePUAP lub telefonicznie w godzinach pracy urzędu dzwoniąc pod numery:

62 740 20 11 – sekretariat
62 740 20 35 – kasa
62 740 20 25 – urząd stanu cywilnego
62 740 20 33 – zarządzanie kryzysowe
62 740 20 15 – podatki
62 740 20 41 – zamówienia publiczne
62 740 20 17 – budownictwo
62 740 20 19 – działalność gospodarcza
62 740 20 38 – gospodarka odpadami komunalnymi
62 740 20 14 – MGOPS
62 740 20 24 – MGOPS – zasiłki rodzinne
62 740 20 21 – GZEAS

 

Regulowanie zobowiązań finansowych wobec gminytylko za  za pomocą bankowości elektronicznej:

- rachunek bankowy dla podatków oraz opłat pozostałych:
45 1020 2212 0000 5402 0027 6931

- rachunek bankowy do opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
34 1020 2212 0000 5102 0418 9189

 

JARACZEWO

 

Osobisty kontakt z pracownikami możliwy będzie tylko w dwóch przypadkach:


- zgłoszenie zgonu w Urzędzie Stanu Cywilnego – przed przybyciem do USC należy ustalić telefonicznie spotkanie, do Urzędu wpuszczona zostanie tylko jedna osoba


- złożenie wniosku oraz wydanie dowodu osobistego – sprawy z zakresu przyjmowania wniosków oraz wydawania dowodów osobistych załatwiać można, po uprzednim telefonicznym ustaleniu wizyty, tylko w następujących terminach:


w każdy poniedziałek w godzinach 12.00 – 16.00
w każdy piątek w godzinach 06.00-12.00

DANE KONTAKTOWE (Sekretariat)
tel. 62 747 31 02, 62 747 41 02, 62 740 80 02
fax. 62 747 31 02
e-mail: ug@jaraczewo.eu

Numery kontaktowe i adresy mailowe do poszczególnych pracowników znajdują się pod adresem: https://jaraczewo.bip.net.pl.

Osoby, dopuszczone do wejścia do urzędu są zobowiązane do odkażenia rąk specjalnym środkiem, znajdującym się w dozowniku przed wejściem do urzędu oraz zasłonięcia nosa i ust.

 

Nadal będzie prowadzona ewidencja osób wchodzących do budynku UMiG Jaraczewo. Na wejściu trzeba będzie podać imię i nazwisko, dane do kontaktu oraz poddać się badaniu temperatury.

 

KOTLIN

 

Urząd gminy jest czynny od 7.30 do 15.30.

Petenci są przyjmowani po wcześniejszym umówieniu telefonicznym.


Z kolei Urząd Stanu Cywilnego w Kotlinie jest czynny w godz. 8.00 do 14.00. Również wcześniej trzeba umówić przez telefon.       

 

NUMERY TELEFONÓW DOSTĘPNE W BIP

 

Nowe Miasto

 

Wprowadzone zostały ograniczenia w  kontaktach z pracownikami urządu. Sprawy mieszkańców będą załatwiane telefonicznie, pocztą tradycyjną lub drogą elektroniczną. Wszelką korespondencję kierowaną do Urzędu można składać w biurze podawczym pok. nr 1 – kasa.

Sprawy wymagające bezpośredniego kontaktu z pracownikiem załatwiane będą w pomieszczeniu, do którego wejście znajduje się po przeciwległej stronie wejścia do Urzędu.

Wymagane jest wcześniejsze telefoniczne umówienie się z pracownikiem merytorycznym. 

Kasa czynna w następujące dni:

  • poniedziałek 8.30 - 13.00
  • wtorek 7.30 - 13.00
  • środa 7.30 - 13.00

z przerwą od godziny 10.00 – 10.30

 

Dane kontaktowe (sekretariat)

  • 61 287 40 06,
  • 61 287 40 14
  • e-mail urzad@gmina-nowe-miasto.pl

Osoby wchodzące do Urzędu zobowiązane są do odkażania rąk środkiem znajdującym się przed wejściem oraz zasłaniania nosa i ust.

 

Działanie Ośrodeka Pomocy Społecznej:

  • bezpośrednia obsługa interesantów prowadzona będzie w sytuacjach, kiedy kontakt osobisty jest nieodzowny, jedynie w pilnych przypadkach,
  •  wizyta osobista w Ośrodku Pomocy Społecznej odbywała się będzie po uprzednim uzgodnieniu terminu i godziny przyjęcia,
  • bezpośrednie kontakty należy ograniczyć do niezbędnego minimum wykorzystując do tego celu w pierwszej kolejności środki komunikacji telefonicznej i elektronicznej,

Godziny pracy:

od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00 pod numerami telefonów:

  • Dyrektor OPS: 61-287-41-61, wew.17 lub 500-517-553
  • Pracownicy Socjalni: 61-287-41-61 lub 500-581-969
  • Świadczenia rodzinne, wychowawcze, alimenty: 61-287-41-61, wew. 15

Zapytania i wnioski można zgłaszać drogą e-mailową na główny adres: ops@gmina-nowe-miasto.pl

Nowy - 44. numer Gazety Jarocińskiej w 2020 roku dostępny już w sprzedaży. Przeczytasz w nim wiele ważnych i aktualnych materiałów oraz ciekawych wywiadów.

Z nami zawsze będziesz na bieżąco! Nie masz czasu na wyjście do sklepu? Wolisz czytać na tablecie, smartonie lub komputerze? Nasza Gazeta dostępna również on-line - ZOBACZ TUTAJ - E-wydanie Gazety Jarocińskiej.

Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.

 

 

 

+ 0 głosów: 0 (0%) 0 -
dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
Komentarze (1)

Serwisy internetowe jarocinska.pl, zpleszewa.pl, rawicz24.pl, gostynska.pl, krotoszynska.pl nie ponoszą odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze nie są moderowane. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane zgodnie z postanowieniami Regulaminu.

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ Sratatt
2 miesiące temu ocena: 100%  1
Informuje ze w związku z pandemia moje konto i przelewy wykonywane na rachunek gminy zerkow zostają zawieszone do odwołania. Oni mogą to ja tez
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji