Masz sprawę do urzędnika, przyjdź najpierw do agencji [SONDA]

Opublikowano:
Autor:

Masz sprawę do urzędnika, przyjdź najpierw do agencji [SONDA] - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Od czterech miesięcy biuro obsługi klienta Urzędu Miejskiego w Jarocinie mieści się poza urzędem. Skąd się wzięło takie rozwiązanie i jak się sprawdza?

 

 

Główna siedziba jarocińskiego magistratu znajduje się na piętrze budynku przy alejach Niepodległości. Na parterze swą siedzibę ma starostwo powiatowe.

 

 

Niestety obiekt jest stary i ma wiele barier architektonicznych. Dlatego dostęp osób starszych i niepełnosprawnych do urzędu na piętrze nigdy nie był łatwy. Próby rozwiązania problemu - na przykład wspólne biuro obsługi ze starostwem na parterze - nie sprawdziły się.

 

 

[burmistrz Jarocina chce współpracować z wyższą uczelnią - dlaczego - czytaj więcej TUTAJ]

 

 

Dlatego w kwietniu tego roku burmistrz zdecydował, że wyprowadzi obsługę klientów do budynku obok. Tam - przy ulicy Kościuszki 15b - swoja siedzibę ma gminna spółka Jarocińska Agencja Rozwoju [wiecej na ten temat czytaj TUTAJ].

 

 

Obiekt jest parterowy i tym samym łatwo dostępny dla osób niepełnosprawnych, starszych oraz rodziców z wózkami dziecięcymi.

 

 

Choć opinie mieszkańców są podzielone.

 

 

- Mnie to nie przeszkadza. Jest dobra obsługa, a przejście tych kilku kroków do urzędu to żaden kłopot - mówi pani Agata, która przyjechała do Jarocina załatwić sprawy związane z podatkiem od nieruchomości.

 

 

 

 

Rozwiązanie chwali tez pan Eugeniusz, emeryt, któremu trudno byłoby wejść na pierwsze piętro urzędu.

 

 

- Tu wszyscy są tak uprzejmi, że załatwią ile tylko się da, żebym nie potrzebował chodzić po schodach - przyznaje z zadowoleniem.

 

 

Z kolei pani Ewa uważa, że to kuriozalne, żeby - jak sama mówi - podstawowe biuro, od którego zaczyna się załatwianie spraw w urzędzie było w budynku obok.

 

 

- Gmina Jarocin jest taka bogata a nie stać jej na zamontowanie windy. To śmieszne - stwierdza.  

 

 

Z informacji jarocińskiego magistratu wynika, że do tej pory z biura obsługi klienta skorzystało ponad 5 tysięcy osób - średnio 230 tygodniowo.

 

 

 

W biurze można uzyskać niezbędne informacje na temat tego, jak i gdzie załatwić konkretną sprawę w urzędzie. Tam też należy składać wszystkie pisma urzędowe, podania i wnioski.

 

 

Placówka działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00, tel. (62) 747-63-53, adres mailowy: bok@jarocin.pl

 

 

 

 

 

Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się. Również w sieci.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE