Jaki jest cel tworzenia spotów reklamowych?

Opublikowano:
Autor:

Jaki jest cel tworzenia spotów reklamowych? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Różne

Wiele osób zadaje sobie pytanie “jaki jest cel tworzenia spotów reklamowych”? Czy przynoszą one zamierzone efekty? Tworząc produkt lub usługę, należy pamiętać, że sztuką nie jest jego wymyślenie, ale sprzedanie. Stąd też kluczową rolę odgrywa reklama i marketing. Musi być ona skuteczna – a więc angażująca. To właśnie dlatego tworzy się spoty reklamowe. Dlaczego jeszcze ich produkcja jest ważna? Czym powinien się harakteryzować “dobry” spot? O tym w poniższym artykule.

Spoty reklamowe – dlaczego się je tworzy?

Jeśli myślisz, że spoty reklamowe trzeba tworzyć, bo inni tak robią, to jesteś w ogromnym błędzie. Producenci filmowi szacują, że każdy Polak średnio spędza 3-4 godziny dziennie na oglądaniu filmów. Pojawiające się w czasie ich trwania reklamy są świetnym momentem na zwrócenie uwagi widza, a tym samym zareklamowanie produktu i marki.

Oczywiście, każdego kolejnego roku zmienia się sposób przedstawienia obrazu, jednak zawsze musi być on angażujący - tylko właściwie wyprodukowany spot reklamowy pozwala skutecznie napędzić kampanię marketingową. Szacuje się, że jeśli zaangażuje on widza w ciągu 5 sekund, to przyniesie sukces, bez względu na to, czy jest to materiał wyemitowany w TV, czy też Internecie. Kluczową rolę odgrywa temat - wciągający i intrygujący z pewnością pozwoli osiągnąć cel. Warto też wspomnieć, że poza generowaniem sprzedaży, reklama pozwala także budować pozytywny wizerunek marki, a tym samym budować zaufanie.

Jak działają spoty reklamowe?

Chcąc uzyskać skuteczny spot reklamowy, należy poznać klucz do języka podświadomości odbiorcy. Odpowiednie nakierunkowanie na podświadomość pozwala skutecznie nakłonić go do podjęcia decyzji, nawet w kilkanaście sekund. Ważna jest także baza podświadomości, którą są emocje. To właśnie dlatego w wielu reklamach możesz usłyszeć “będziesz szybszy, lepszy, osiągniesz sukces”. Może i banalne zdania, jednak niezwykle skuteczne w walce. Świadome podejmowanie decyzji wiąże się ze znalezieniem odpowiednich argumentów “za”. Co kluczowe - podświadomość ich nie potrzebuje. Odpowiednie wciągnięcie widza w emocjonującą historię daje wręcz gwarancję, że prędzej czy później podejmie on decyzje zakupowe.

Czy spoty reklamowe rzeczywiście są skuteczne?

Wielu przedsiębiorców, przed podjęciem decyzji o zainwestowaniu w spot reklamowy, zastanawia się, czy rzeczywiście pozwoli mu osiągnąć zyski, czy jedynie straci. Dumając, czy spoty reklamowe są skuteczne, warto zaobserwować w jakim kierunku zmierzają trendy światowe. Jeśli chodzi o Internet, to stawia on rzeczywiście na treści filmowe. Agencje zauważają, że za kilka lat ruch w Internecie prawie w całości będą generowały filmy. Czy trzeba powiedzieć coś więcej? Chyba tylko tyle, że jeśli chcesz uzyskać skuteczny materiał reklamowy, to powinieneś skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji filmowej, która z największą starannością zrealizuje scenariusz spotu. Warto też zadbać o zasięg jego odbiorców - umieszczony w Internecie będzie dostępny 24h/dobę i pozwoli bez dodatkowych kosztów dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych Klientów.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE