Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „Drobud” S.A. jest wykonawcą największej w Jarocinie inwestycji drogowej - budowy łącznika ulicy Wrocławskiej poprzez Bema, Śródmiejską i Wojska Polskiego do nowej obwodnicy Jarocina.
Przedsięwzięcie zostało podzielone na dwa etapy. Odcinek od ulicy Wrocławskiej poprzez Bema do Śródmiejskiej jest pierwszym z nich i ma ok. 1 km długości. Inwestycja obejmuje także budowę ścieżki rowerowej, oświetlenia i nowej kanalizacji deszczowej. Wzdłuż ulicy Wrocławskiej - od ul. Powstańców Wielkopolskich do mostu na rzece Lipinka już powstał ciąg pieszo-rowerowy.
Modernizacji poddana zostanie także ul. Śródmiejska od parkingu do ul. Wojska Polskiego. Na parkingu od strony ul. Śródmiejskiej będą 44 miejsca postojowe. Kolejne 109 miejsc parkingowych powstanie na parkingu od strony ul. Wrocławskiej.
Drugi odcinek łącznika - od skrzyżowania ulic Śródmiejskiej i Wojska Polskiego do węzła Jarocina nowej obwodnicy będzie miał 1,8 km długości. Obok asfaltowej jezdni wybudowany zostanie chodnik i droga rowerowa. W newralgicznych miejscach powstaną ronda.
Jednym z istotnych elementów łącznika będzie duże rondo u zbiegu ulic Śródmiejskiej i Wojska Polskiego (na wysokości stacji paliw Lukoil - przyp. red.).
Droga może kosztować ponad 40 mln zł, a wykonawcą jest jarocińska firma Drobud. - Budowa tych dwóch łączników ma na celu udrożnienie ruchu w mieście. Mamy wszystko przemyślane i konsekwentnie realizujemy nasze plany drogowe (…) - podkreśla Adam Pawlicki, burmistrz Jarocina.
W związku z prowadzonymi pracami w dniach od 8 do 11 maja (od wtorku do piątku) na ulicy Wrocławskiej nastąpi zmiana organizacji ruchu i zostanie wprowadzony ruch wahadłowy.