ARTYKUŁY OGŁOSZENIA FIRMY
R E K L A M AA1 - MacMet
R E K L A M AB1 - SamochodyJarocin
R E K L A M A

Szkoła bez zadań domowych. Czy to możliwe w Jarocinie?

› Aktualności 5 dni temu    12.10.2017
Redakcja
komentarzy 38 ocen 0 / 0%
A A A
 fot. sp323waw.edupage.org

Siedzisz z dzieckiem kilka godzin i odrabiacie zadania domowe? Masz tego dość? To można zmienić. Są szkoły, w których zadania nie są obowiązkowe. Nauczyciele dzięki temu mają 15 minut lekcji więcej. Czy tak może być w jarocińskich szkołach?

 

R E K L A M A

 

Bywa, że niektóre dzieci odrabiają zadania domowe kilka godzin. Często pomagają im rodzice. Tak jest w wielu szkołach. Wydaje się, że nie można inaczej, a jednak. Są szkoły, w których zadania odrabiają tylko chętni. Mają na to nie jeden dzień, a kilka. Tak jest m.in. w Szkole Podstawowej 323 w Warszawie.

Tak całkowicie zrezygnować z prac domowych się nie da. Pewne rzeczy i tak będziemy robić w domu, choćby uczyć się angielskich słówek, czy czytać lektury. Ale w naszej szkole to, co nauczyciele zadają nie jest obowiązkowe i nie ma żadnych represji, jeśli uczeń nie wykona pracy domowej. Jeśli uczeń chce wziąć zadanie do domu, to bierze, jeśli nie - to nie - mówi wywiadzie dla juniorowo.pl - Wioletta Krzyżanowska, dyrektorka SP 323 w Warszawie.

Nauczyciele tej szkoły po dokładnej analizie doszli do wniosku, że rezygnując z obowiązkowych zadań, zyskują 15 minut lekcji.

10-15 poświęcamy na czynności organizacyjne, w tym na sprawdzanie zadanych wcześniej prac domowych, to zostaje nam zaledwie pół godziny na to, by dzieci zainteresować tematem, przedstawić im wiedzę, żeby mogły jeszcze przećwiczyć to, czego się dowiedziały. Pół godziny to jest za mało! Jeśli natomiast odejdziemy od sprawdzania i zadawania prac domowych i skupimy się na tym, by nasz proces lekcyjny był rzetelnie wykorzystany, to zyskujemy 15 minut - opowiada dyrektorka warszawskiej szkoły

To nie wszystkie zmiany, jakie wprowadzono w warszawskiej szkole. Nauczyciele motywują uczniów podkreślając zielonym kolorem, to co uczeń zrobił dobrze, a nie czerwonym, to co jest źle. Badania pokazują, że taki system zachęca bardziej do nauki.

Czy zmiany, o których mowa można zaprowadzić w jarocińskich szkołach? Czy uważacie, że to dobry pomysł? Czekamy na Wasze opinie.

Wywiad z dyrektor SP 323 w Warszawie [kliknij tutaj]

Czy nasze szkoły powinny zrezygnować z obowiązkowych zadań domowych?

ankieta dodana 12.10.2017, ilość wszystkich głosów: 264
Tak
70%
Nie
29%
Nie wiem
1%
R E K L A M A
+ 0 głosów: 0 (0%) 0 -
dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
Komentarze (38)

Serwisy internetowe jarocinska.pl, zpleszewa.pl, rawicz24.pl, gostynska.pl, krotoszynska.pl nie ponoszą odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze nie są moderowane. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane zgodnie z postanowieniami Regulaminu.

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ Hala
wczoraj 22:06 ocena: 100%  38
Nauczyciel – zwłaszcza w szkole podstawowej, przekazuje powszechną wiedzę i nie jest to górnolotna wiedza akademicka. Cała sztuka polega na umiejętnościach nauczyciela by odpowiednio podejść do ucznia, zainteresować tą wiedzą przez umiejętne prowadzenie lekcji a to już niewielu z nauczycieli chce i potrafi. Najłatwiej zrzucić zadania domowe i winę za brak umiejętności przekazania wiedzy- na rodziców, którzy często kontynuują bądź całkowicie edukują dzieci, które tej wiedzy nie pojęły w szkole. Najgorsi są też nawiedzeni rodzice, którzy sami się tych zadań domagają! Bo wydaje im się, że jak ich będzie dziecko miało więcej zadań – będzie mądrzejsze. Bzdura na resorach. A już te ciągłe porównania :” bo ja też miałem zadania, wyedukowałem się, żyję…” Kiedyś też nie było prądu, komputerów – nauka i ludzie się rozwijają i pojmują lepiej świat.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ do Pawła
wczoraj 20:39 ocena: 0%  37
Szkoła jest od tego żeby dzieci i młodzież przede wszystkim uczyć.Wychowywać wspólnie z rodzicami.A funkcje opiekuńcze należą przede wszystkim do rodziców.Zauważam że Paweł chciałby przytułek dla młodzieży i dzieci ze szkoły zrobić.Gratuluje!
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ do Pawła
wczoraj 14:27 ocena: 43%  36
A ty co może pracujesz w szkole.Bo jak nie to w teorii każdy może być taki mądry.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Paweł
wczoraj 14:06 ocena: 75%  35
Szkoła jest od tego by dzieci i młodzież nauczyć, wychować i pełnić także funkcje opiekuńcze. Trzeba WYCHOWAĆ zwłaszcza te dzieci, które na lekcjach przeszkadzają i widać że mają " seksualne "podejście do nauki. Nie możemy powiedzieć że są TUMANAMI i najlepiej byłoby pozbyć się ich. Cóż to za chore podejście? Ci niby "najgorsi" często później dobrze radzą sobie w życiu jeśli okażemy im trochę serca i cierpliwości .Gaweł jeśli pracujesz w szkole to odejdź z niej i nie męcz się.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Gaweł do Pawła
2 dni temu 21:10 ocena: 47%  34
Tuman to tak delikatnie napisane było ale nie było tu mowy o dzieciach mniej zdolnych bo dziecko mniej zdolne chociaż nie idzie mu nauka to nie przeszkadza na lekcji ma szacunek do nauczyciela i nietylko i mimo że jest mniej zdolne chce się uczyć.Myśle tu o dzieciach które faktycznie mają gdzieś naukę,myślą że im wszystko wolno dyskutują bezczelnie z nauczycielem przez co nauczyciel traci czas zamiast prowadzić lekcje.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
R E K L A M A
~ Paweł
2 dni temu 20:05 ocena: 67%  33
Oj Gaweł, jeśli nazywasz mniej zdolne dziecko TUMANEM to nie przekonasz mnie żadnymi argumentami.Poradnie zalecają w stosunku do takich uczniów obniżenie wymagań. Niestety, na maturach i egzaminach zawodowych nie ma obniżonych progów. z możliwością uzyskania zawodu np pomocnik murarza, albo młodszy kucharz. Nie jest zatem ważne czy uczeń będzie uczęszczał do szkoły specjalnej czy integracyjnej.Tu i tam nauczyciele muszą dokładać wielu starań by to najsłabsze dziecko też się czegoś nauczyło i znalazło swoje miejsce w społeczeństwie.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Gaweł do Pawła i innych
2 dni temu 17:08 ocena: 50%  32
Obojętnie jak to nazwać czy nauczyciel czy uczyciel to bywa tak że uczeń porostu jest tuman nie wykazuje zainteresowania zajęciami i choćby nauczyciel stawał na rzęsach nic z tego nie będzie.A na dodatek rodzice przeważnie uważają że to wina nauczyciela.I to są rodzice którzy mają z reguły zero pojęcia o pracy nauczyciela .Dzieci które nie uczą się powinny powtarzać rok a nie szkoła żeby w rankingu dobre miejsca zajmować przepycha tumana z klasy do klasy.Kiedyś były specjalne szkoły i to było być może dobre rozwiązanie nie traciły dzieci które chciały się uczyć.Takiego tumana do specjalnej i problem rozwiązany.A teraz na mnożyć się pedagogów psychologów a efektu z tego niema tylko kasę biorą.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ kat
2 dni temu 19:48 ocena: 88%  31
Szkoły opłacane są od ilości ucznia jak taka placówka ma mało dzieci to jest nierentowna i trzeba ją zamknąć lub przekształcić w niepubliczną pod płaszczykiem podniesienia poziomu nauczania - stąd dzieci nie kieruje sie do innych szkól specjalnych Władza Jarocina pod kierunkiem Roberta Kążmierczaka jest w likwidowaniu szkól publicznych - MISTRZEM A teraz ci "specjaliści" od edukacji rzucili hasło - bez zadań domowych
~ Paweł
2 dni temu 16:28 ocena: 50%  30
Nazwa zawodu to NAUCZYCIEL a nie UCZYCIEL. Tak więc szkoła ma za zadanie nauczyć a nie tylko uczyć . Jeśli ktoś zadaje materiał do nauczenia w domu to znaczy że jest to tylko jakiś uczyciel, któremu zgodnie z KN wynagrodzenie nie przysługuje. Równie dobrze takie prace domowe mogą zadawać rodzice.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Zenek
2 dni temu ocena: 60%  29
Jak słyszę pier.... że dzieci bez zadań domowych będą w życiu gorzej wyedukowane. W Stanach jakoś od lat system taki działa i maja wybitnych naukowców. kto jest ambitny będzie chłonny wiedzy a kto jest tuman to będzie zawsze tuman a i dla takich pracy w brud.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Nauczyciel do kosy
3 dni temu ocena: 64%  28
Pracujemy w firmie też dla siebie by mieć z czego żyć. A jednak mało kto dla siebie bierze dwa etaty a jeżeli już to z własnej woli.A dzieciom przymusowo zabieramy całe popołudnia i wieczory. Pewnie, niektórzy mniej zdolni potrzebują dłużej się uczyć. Ale niech to dalej odbywa się w szkole pod nadzorem w ramach 40 godzin pracy nauczyciela. Będzie szybciej i wtedy dzieci będą mogły dłużej cieszyć się ciepłem domowym.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ ja
4 dni temu ocena: 36%  27
A ja polecam Szkołę nr 5. Tam dziecko zdolne się dopinguje, a słabszym się pomaga. Nauczyciele są z powołania. Oby takich szkół było więcej.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ qwe
2 dni temu 22:43 26
włazidupy, weźcie się do roboyty !!!
~ G.P.
4 dni temu ocena: 78%  25
"Szkoła bez zadan domowych" w Jarocinie bylaby możliwa, przeciez do obierania kurczaków z pierza nie potrzeba dobrego wykształcenia ... ps Przypomnijcie rankingi szkół średnich z Jarocinia w "perspektywach" i wyniki egzaminów 6-klasisty. Po pierwsze jakość (poziom) nauczania, praca indywidualna z uczniem i tylko dobrze finansowane szkoły publiczne. Ale w sumie to mnie to nie dotyczy, jak chcecie psuć dalej to psujcie.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Nauczyciel
4 dni temu ocena: 65%  24
Zgadzam się z Dorotą .Zadawanie pracy do domu to tak jakby pracownik po 8 godz w firmie musiał jeszcze w domu kilka godzin wykonywać pracę na rzecz firmy. Przecież to jest niezgodne z wszystkimi przepisami i kodeksami. A są nauczyciele, których wyniki zależą głównie od realizacji zadań domowych przez uczniów.To powinno być zakazane! Dla ucznia pobyt w szkole to tak jak dla dorosłego pobyt w pracy. Wracają do domu i mają wolne.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ kosa do nauczyciela
4 dni temu ocena: 40%  23
Nie rozumiem czyli uczeń dostaje zadanie domowe to tak jakby dostawał pracę którą musi wykonać dla szkoły(firmy) po za godzinami lekcyjnymi czyli po swojej pracy - chory tok myślenia -gratuluję. Uczeń nie pracuje dla szkoły i dla nauczycieli ,uczeń zdobywa wiedzę dla siebie a zadanie domowe pozwala utrwalić tą wiedzę robi to dla siebie.Zadania domowe powinny być- z umiarem ale napewno tak.
~ jacekpl
4 dni temu ocena: 0%  22
Co Jaś się nauczy w szkole i po lekcjach to zostanie Janowi w przyszłości Jak wygląda edukacja w Kraju gdzie 60 lat temu był trzecim światem na poziomie Ghany opowie Pyra https://www.youtube.com/watch?... edukacja w dokumencie BBC https://www.youtube.com/watch?... dla odwagi walki drama koreańska (serial) o szkole https://www.youtube.com/watch?...
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ kosa
4 dni temu ocena: 41%  21
Prawda jest taka zadania domowe zadawane kiedyś były i są zadawane.Oczywiście można niezadawać ale dzieci w podstawówce to nie studenci że to co nauczyciel powie im na lekcji to bez ćwiczeń i powtarzania w domu się nauczą.Każde dziecko jest inne i w każdej klasie liczba dzieci też jest różna a dodatkowo znajdzie się jeszcze w grupie niejedno dziecko które przeszkadza to po lekcji.Dzieci mają za duży luz i są bezkarne za swoje złe zachowanie . Rodzice w wielu przypadkach nie angażują się w wychowanie swoich dzieci mając wielkie wymagania wobec nauczycieli.Nauczyciel ma swój program nauczania który musi zrealizować niezrobi tego jak będzie nad każdym dzieckiem się pochyla. Wielką pomyłką była też aktualna reforma którą PiS wprowadził .Myślę że pochłonie wiele kasy a efektu żadnego to tak samo jak posłanie 6 latków za PO do szkoły więcej zamieszania było niż pożytku.A poza tym wgrodzenie nauczycieli powinno zależeć od efektu pracy i liczby dzieci.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Dorota
4 dni temu ocena: 73%  20
Tu chodzi o to by nauczyciele się rozwijali i udoskonalali metody nauczania. Dzieci po pracy w szkole powinny mieć czas na zabawęi bycie ze swoją rodziną. Do domu zadawane jest zbyt dużo naprawdę zbędnych zadań, które często odrabiane są w pośpiechu i na "byle było" - dlatego niewielki ich sens. Czasy się zmieniają - rodzice i dzieci są po pracy, szkole zmęczeni a w domu trzeba jeszcze siadać do zadań, które ograniczają i zabierają rodzinie cenny czas. Ja jako dziecko miałam zdecydowanie więcej casu na zabawę niż obecnie moje dzieci.
~ jjj
4 dni temu ocena: 75%  19
Dzisiaj przy takich książkach i ćwiczeniach, gdzie nie trzeba by było tracić czasu na lekcji na głupie dyktowanie notatek do zeszytu. Z takim dostępem do informacji i technologi w szkołach powinno się przyswajać wiedzę a nie powielać informacje z książek do zeszytu a uczyć się w domu.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ solo
4 dni temu ocena: 71%  18
Znowu artykuł anty nauczycielski i anty edukacyjny. Co najlepiej niech dziatwa się bawi nic nie robi? Tylko lulki pali i głupoty wymyśla albo w kawiarni siedzi obok siebie i rozmawia ze sobą przez komórki Obcym a może rzadzacym potrzeba w Polsce głupoli więc artykuł jest pewnie przez nich lobbowany
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ solo
4 dni temu ocena: 83%  17
1234 pewnie olewałeś zadania domowe stąd pracujesz od rana do wieczora. Ale pociesze cię wiem co to jest harówka a pisze bo mnie szlak trafia jak pajace zajmują się oświatą
~ 1234
4 dni temu ocena: 33%  16
solo - "Lepiej nic nie mówić i wydać się głupim, niż powiedzieć słowo i rozwiać wszelkie wątpliwości". A gdybyś tego nie zrozumiał, to jeśli gdzieś pracujesz, to mam nadzieję, że od jutra będziesz pracował od rana do nocy, żebyś nie miał czasu na siedzenie w knajpie, żłopanie piwska, palenie fajek i wymyślanie głupot podobnych do tych co napisałeś.
~ do Izy
4 dni temu ocena: 91%  15
Podstawa programowa realizowana jest wszędzie. Tylko w Szkole nr 4, jak dziecko ma problem, to wypychane jest do innej szkoły, żeby nie zaniżało poziomu. Tylko nie o to chodzi. Brak pomocy i wsparcia że strony nauczycieli tejże szkoły, powoduje, że dzieci nie wytrzymują presji, a rodziców szlag jasny trafia.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Iza
4 dni temu ocena: 60%  14
Do~ Boom. Problem w tym, że tak wygląda życie- wyścig szczurów, stres i sukces okupiony ciężką pracą. Jeśli komuś się to nie podoba to może w przyszłości ulice zamiatać. A szkołę zawsze można zmienić.
~ rodzic
4 dni temu ocena: 92%  13
I dlatego szkoła ta ma ,,wysokie wyniki'' i uważana jest za najlepszą podstawówkę .Powinno się wymienić dyr.
~ tt
4 dni temu ocena: 36%  12
Zgadzam się ADE na ul Przemyslowej jest super
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ zzzzzzzz
4 dni temu ocena: 0%  11
A jakie tam jest czesne? Ktoś wie?
~ xxxxxxxxxxx
4 dni temu ocena: 92%  10
SP 4 to masakra dla dzieci i rodziców...
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Ala
5 dni temu ocena: 92%  9
Zadania domowe i nacisk na pracę w domu w nadmiarze - mimo próśb rodziców królują w szkole nr 4 w Jarocinie. Nauczyciele z tej skostniałej szkoły powinni obowiazkowo wraz z dyrektor wysluchać i być na takim spotkaniu w JOK-u.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Boom
4 dni temu ocena: 80%  8
Do Iza, to nie wysoki poziom tylko chore podejscie do wyników. W szkole uczeń nie jest ważny - tylko testy i dobre wyniki, ktore nijak nie przekładają się na wiedzę w źyciu i sukcesy tych uczniów. Dzieci są ociosywane pod przyszłych pracowników korporacji startujacych w ciągłym wyscigu szczurów. Bez wlasnego zdania i możliwości samodzielnego myślenia. Smutna szkoła.
~ Iza
4 dni temu ocena: 38%  7
Do ~rodzic. Ciekawe, bo akurat moja córka najmilej wspomina nauczycielkę angielskiego ze szkoły nr4. Ale fakt mają tam wysoki poziom. Przed posłaniem dziecka do szkoły trzeba się zastanowić, na jakim poziomie jest nasze dziecko, zrobić wywiad i posłać tam gdzie da sobie radę.
~ rodzic
5 dni temu ocena: 86%  6
W tej szkole jeszcze najgorsza nauczycielka od angielskiego jest nominowana do nagrody nauczyciel roku. Bez empatii i zrozumienia z jej strony. To jakiś głupi żart, że w ogóle ktoś ją nominował. Ale cóż, i tacy się zdarzają.
~ Rodzic
5 dni temu ocena: 44%  5
Macie taką szkołę pod ręką a szukacie w Warszawie. poszukajcie na ul Przemysłowej ADE. pozdrawiam Rodzic
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Beata
4 dni temu ocena: 75%  4
Tu nie chodzi tylko o pieniądze. Chodzi o to, że w ADE jest mało uczniów w klasie, inny system nauki i dyrektorzy oraz nauczyciele ze szkół publicznych powiedzą, ze tylko w takiej szkole, jak ADE można nie zadawać do domu i inaczej uczyć. Dyrektorka z Warszawy pokaże, ze nie tylko w takiej szkole, w zwykłych szkołach publicznych też tak można.
~ Agata
5 dni temu ocena: 67%  3
Maniek, a niepubliczna na wycieczkę jedzie za darmo? Bo raczej nie jest ona finansowana z czesnego, tylko są dodatkowe opłaty. No i oplata na komitet jest po pierwsze dobrowolna, a po drugie dużo niższa niż czesne
~ Maniek
5 dni temu ocena: 50%  2
A w szkole publicznej nie płacisz co chwile wołają na jakieś książki na 2 razy użyte jakieś dodatkowe opłaty komitety a jak publiczna jedzie na wycieczkę 1 ba 2 razy w roku to cena jak za zboże!!!!
~ Beata
5 dni temu ocena: 100%  1
To nie jest szkoła publiczna. Trzeba za nią płacić.
R E K L A M A
R E K L A M A