ARTYKUŁY OGŁOSZENIA FIRMY
R E K L A M A
R E K L A M AGoogle Projekt A1

STRAJK NAUCZYCIELI W szkołach na terenie całej Ziemi Jarocińskiej rozpoczął się dziś strajk.

› Aktualności› Samorząd 5 miesięcy temu    8.04.2019
Anna Kopras Fijolek
komentarzy 131 ocen 13 / 92%
A A A
 fot. Elżbieta Rzepczyk

Jeszcze w niedzielę wieczorem wydawało się, że może dojść do porozumienia między rządem a związkowcami. Po kilku godzinach rozmów okazało się jednak, że do tego nie doszło.

 

Propozycje rządu zaakceptowała tylko "Solidarność". Pozostałe dwa związki odrzuciły je. W związku z brakiem porozumienia prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego, Sławomir Broniarz ogłosił, że z dniem dzisiejszym rozpoczyna się strajk. - Propozycje rządowe są nie do przyjęcia. Nieadekwatne do oczekiwań strony związkowej - stwierdził.

 

Pracownicy oświaty od początku domagali się podwyżki wynagrodzenia o 1.000 złotych ze spłatą od 1 stycznia. Związek Nauczycielstwa Polskiego zapowiedział strajk generalny. W szkołach - również na terenie powiatu jarocińskiego i gminy Nowe Miasto nad Wartą - lekcje i wszystkie zajęcia mają zostać zawieszone aż do odwołania.

 

Jarocińskie ZNP w lutym weszły w spór zbiorowy z dyrektorami szkół. Później odbyło się referendum, w którym uczestniczyli nauczyciele i pracownicy administracji z publicznych placówek oświatowych podległych gminie Jarocin. Wynik głosowania był w granicach od 53% do ponad 90% za strajkiem.

 

Konsekwencją była uchwała, którą podjął jarociński zarząd ZNP o przystąpieniu do strajku. - Wysyłaliśmy pisma z powiadomieniem do dyrektorów szkół - wyjaśniała Hanna Czerniak. W wyniku rozmów na szczeblu rządowym ZNP obniżył swoje żądania do podwyżki wynagrodzeń o 30% od 1 stycznia tego roku. Zaproponował również uwolnienie dodatku stażowego ponad ustawowy limit określony na 20%.

 

30% podwyżki to dla nauczyciela stażysty kwota na poziomie 720 - 730 złotych miesięczne, a dla nauczyciela dyplomowanego - 990 złotych.

 

Termin strajku zbiegnie się z zaplanowanymi egzaminami: 10,11 i 12 kwietnia ma się odbyć egzamin gimnazjalny, a 15, 16 i 17 kwietnia - egzamin ósmoklasistów. Matury mają rozpocząć się 6 maja.

 

Wiceburmistrz Robert Kaźmierczak spotkał się z dyrektorami wszystkich szkół publicznych. - Najważniejsze jest zabezpieczenie egzaminów. Żaden z dyrektorów nie zgłaszał, że tych egzaminów nie jest w stanie przeprowadzić. Każdy walczy o to, ze powołać komisje egzaminacyjne - stwierdza zastępca burmistrza.

 

Żeby skompletować składy komisji egzaminacyjnych szefowie placówek będą się posiłkowali nauczycielami z zewnątrz - głównie ze szkół niepublicznych.

 

Mogą to zrobić na podstawie rozporządzenia, które w ostatnim czasie wydała minister edukacji, a które mówi, że: „Każda osoba posiadająca kwalifikacje pedagogiczne może być członkiem zespołu egzaminacyjnego i nadzorującego podczas tegorocznych egzaminów”

 

Rozporządzenie zwiększa też liczbę uczniów przypadających na nauczyciela wchodzącego w skład zespołu nadzorującego - z 20 do 25 w przypadku egzaminu gimnazjalnego lub egzaminu ósmoklasisty.

 

Co w poniedziałek mają zrobić rodzice - czy posłać swoje dzieci do szkoły, czy nie? - Zajęcia w szkołach a także w Przedszkolu Publicznym „Bajeczka” przy Zespole Szkół nr 4 w Jarocinie zostaną zawieszone - informuje wiceburmistrz Kaźmierczak.

 

W KTÓRYCH SZKOŁACH OGŁOSZONO STRAJK?

GMINA JAROCIN

Zespół Szkół nr 5 w Jarocinie

Zespół Szkół nr 4 w Jarocinie (w tym Przedszkole Publiczne „Bajeczka”)

Szkoła Podstawowa nr 2 w Jarocinie

Szkoła Podstawowa nr 3 w Jarocinie

Zespół Szkół Mieszków

Zespół Szkół w Witaszycach

Szkoła Podstawowa w Golinie

Szkoła Podstawowa w Cielczy

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Jarocinie

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Jarocinie

Liceum Ogólnokształcące w Jarocinie

 Zespół Szkół Przyrodniczo-Biznesowych w Tarcach

 

GMINA ŻERKÓW

Do strajku na terenie gminy Żerków przystąpiły dwie szkoły: w Komorzu Przybysławskim i w Żerkowie.

Według zapewnień dyrektorki SP w Komorzu Przybysławskim zajęcia dydaktyczne będą odbywać się normalnie. Tutaj do strajku przyłączy się tylko 56% nauczycieli, reszta zgłosiła swoją gotowość do pracy. Natomiast w SP w Żerkowie planowane zajęcia nie odbędą się. W placówce działać będzie świetlica w godzinach od 6:30 do 16:00. Dzieci, których rodzice nie mogą im zapewnić opieki, mogą skorzystać z zajęć opiekuńczo-wychowawczych prowadzonych przez nauczycieli nie biorących udziału w strajku.

 

GMINA JARACZEWO

Strajk we wszystkich szkołach.

- Zostaną zawieszone zajęcia dydaktyczno-wychowawcze. Te dzieci, które przyjdą do szkół, będą miały zapewnioną opiekę - wyjaśnia Jerzy Jakubowski, dyrektor Gminnego Zespołu Administracyjno-Ekonomicznego Szkół w Jaraczewie.

 

GMINA KOTLIN

Strajk we wszystkich szkołach.

Do protestu nie włączyli się tylko pracownicy Przedszkola Publicznego w Kotlinie.

 

GMINA NOWE MIASTO NAD WARTĄ

Strajk we wszystkich szkołach na terenie gminy.

 

ZOBACZ TEŻ

 

AKTUALIZACJA godz. 7.00

 

W gminie Jarocin na czas strajku szkołom w opiece nad uczniami pomagały będą placówki kulturalne: Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy Jarocin, Muzeum Regionalne w Jarocinie, Spichlerz Polskiego Rocka i kino Echo.

 

W jarocińskim aquaparku bez zmian - prowadzone będą zajęcia dla dzieci, które korzystają z programu nauki pływania - Umiem pływać dla klas I-III szkół podstawowych. W godzinach zgodnych z harmonogramem programu, jaki obowiązuje w szkołach, rodzice mogą przywieźć dzieci na basen. Instruktorzy nauki pływania będą prowadzili zajęcia zgodnie z planem.

 

Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy Jarocin – Biblioteka Główna ul. Park 3 oraz każda filia biblioteki - w godzinach otwarcia od 8.00 do 18.00 rodzice z dziećmi mogą skorzystać z oferty biblioteki  (gry i zabawy komputerowe, czytanie książek itp. przebywanie w bibliotece jest pod nadzorem pracowników biblioteki.

 

Muzeum Regionalne w Jarocinie,  ul. Rynek Ratusz - w tej instytucji przygotowana jest ekspozycja stała "Z przeszłości Ziemi Jarocińskiej" w Ratuszu wraz z wystawą czasową poświęconą lokalnemu artyście Marianowi Poznańskiemu. Ekspozycję można oglądać od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 do 16.00 (środy do 18.00). Bilet ulgowy 1 zł, normalny 2 zł. Ponadto grupy zorganizowane mogą skorzystać z oferty lekcji muzealnych
w ratuszu, po wcześniejszym umówieniu.

 

Spichlerz Polskiego Rocka - przygotowana jest ekspozycja stała multimedialna poświęcona historii polskiej muzyki rockowej z uwzględnieniem jarocińskich festiwali, ekspozycja czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 18.00. Bilet ulgowy 5 zł, normalny 7 zł.

Grupy zorganizowane mogą skorzystać z oferty lekcji muzealnych w spichlerzu, po wcześniejszym umówieniu.

 

Kino "Echo" w Jarocinie, ul. Gołębia 1 - jest czynne. Dziś będą dołożone seanse, ponadto  w kolejnych dniach planowane są seanse edukacyjne. Decyzją zarządu i kierownictwa kina, oraz dzięki wyrozumiałości dystrybutorów i rozumiejąc trudną sytuację rodziców, których dzieci w wyniku ewentualnego strajku pozostają w szkołach bez opieki, zdecydowano się na udzielenie rabatu dla dzieci i opiekunów (np. dziadek itp.): cena 10 zł /dziecko , 15 zł/opiekun

Co w repertuarze jarocińskiego kina?

8 kwietnia, poniedziałek

9:00 Robaczki z Zaginionej Dżungli

11:00 Robaczki z Zaginionej Dżungli

 

9 kwietnia, wtorek

9:00 Robaczki z Zaginionej Dżungli

11:00 Przygody Nelly

13:30 Przygody Nelly

 

10 kwietnia, środa

9:00 Robaczki z Zaginionej Dżungli

12:00 Robaczki z Zaginionej Dżungli

 

11 kwietnia, czwartek

9:00 Robaczki z Zaginionej Dżungli

11:00 Robaczki z Zaginionej Dżungli

 

12 kwietnia, piątek

9:00 Robaczki z Zaginionej Dżungli

 

Od 15-19 kwietnia (kino na razie nie ma  sprecyzowanego planu) mogą zostać dołożone seanse o 9:00 i 11:00 jeśli ewentualny strajk będzie w tym czasie kontynuowany.

AKTUALIZACJA - godz. 7.30

Do strajku przystąpił także Zespół Szkół Specjalnych w Jarocinie.

 

AKTUALIZACJA - godz. 8.50

Gmina Jaraczewo

  -  Nauczyciele we wszystkich szkołach gminy Jaraczewo przystąpili do akcji strajkowej. Pracownicy administracji i obsługi wspierają nauczycieli. Dla nich sam udział w akcji oznacza straty finansowe – poinformował portal Marek Blaszka, szef jaraczewskiego ZNP. Z informacji pozyskanych o godzinie 7.20 do szkoły w Jaraczewie nie przyszedł żaden uczeń.  

                 Lider związkowcy zapowiedział, że więcej informacji odnośnie strajku poda o godzinie 10.00  

Gmina Kotlin

 W gminie Kotlin do protestu włączyli się nauczyciele  ze szkół w Woli Książęcej i Sławoszewie.  Pedagodzy ze szkoły w Magnuszewicach, którzy opowiedzieli się za strajkiem, ostatecznie nie przystąpili do protestu.

 W Kotlinie część nauczycieli strajkuje. Pozostali prowadzą zajęcia. - Lekcje mają tylko klasy ósme i trzecie gimnazjum. To są uczniowie przed egzaminami i ci, co nie strajkują mają z nimi lekcje - mówi Edyta Orpel, dyrektor SP w Kotlinie.

 

             Niektórzy pedagodzy są zniesmaczeni faktem, że liderka kotlińskich związkowców nie przystąpiła do strajku. - Solidaryzuję się z osobami strajkującymi, popieram żądania. Doprowadziłam sprawy do takiego mementu, żeby każdy mógł strajkować. Dla mnie jest to trudna sytuacja. Jeżeli ktoś powie, że jest to nieetycznie, że nie przyłączyłam się, to powiem tak: Uważam, że termin strajku w czasie egzaminów jest złym terminem. Widzę to po moich uczniach, którzy pytają się, czy będą mieli egzamin. Dodatkowo dzisiaj (poniedziałek)  o godzinie 7.30 spotkałam się z ósmoklasistami, żeby ich przygotować do testu. Jutro też zamierzam się z nimi spotkać. Jeżeli ktoś ocenia, że źle robię, to trudno - mówi przewodnicząca ZNP w gminie Kotlin, na co dzień nauczycielka języka polskiego.

               

 

AKTUALIZACJA - godz. 9.20

 

 

Gmina Żerków

W gminie Żerków do strajku przystąpiły tylko dwie szkoły - w Żerkowie i Komorzu Przybysławskim.

W pozostałych placówkach - jak informowaliśmy wcześniej - nauczyciele nie wyrazili zgody na przystąpienie do strajku.

W Żerkowie od 6.30 do 16.30 jest czynna świetlica, gdzie odbywają się dodatkowe zajęcia opiekuńcze.

W Komorzu Przybysławskim zajęcia dydaktyczne odbywają się normalnie. Do strajku przystąpiło tylko 56 % nauczycieli. Pozostali będą pracować.

Gmina Kotlin

W gminie Kotlin do protestu włączyli się nauczyciele  ze szkół w Woli Książęcej i Sławoszewie.  Pedagodzy ze szkoły w Magnuszewicach, którzy opowiedzieli się za strajkiem, ostatecznie nie przystąpili do protestu.

 - W Kotlinie część nauczycieli strajkuje. Pozostali prowadzą zajęcia - poinformowała portal Jolanta Styś, przewodnicząca kotlińskiego koła ZNP.

JAROCIN

 

Zajęcia we wszytskich szkołach publicznych gminy Jarocin zostały zawieszone do odwołania.

 

 

Zespół Szkół nr 5 w Jarocinie

Do szkoły przyjechało jedno dziecko. Kiedy okazało się, że jest w szkole jako jedyne, mama je odebrała.

 

 

Szkoła Podstawowa nr 2 w Jarocinie

Jest dwoje dzieci, w tym rodzice jednego zdecydowali się je odebrać.

 

 

Zespół Szkół nr 4 w Jarocinie (w tym przedszkole)

W szkole są rekolekcje. Do przedszkola nie przyszło żadne dziecko.

 

 

Szkoła Podstawowa nr 3 w Jarocinie

W szkole są rekolekcje.

 

 

Zespół Szkół Mieszków (w tym przedszkole)

Dzieci pojechały na wycieczkę.

 

 

Zespół Szkół w Witaszycach (w tym przedszkole)

Przyjechało jedno dziecko. Kiedy okazało się, że jest w szkole jako jedyne, mama je odebrała.

 

 

Szkoła Podstawowa w Golinie

W szkole nie ma uczniów.

 

 

Szkoła Podstawowa w Cielczy

W szkole nie ma uczniów.

 

 

Jako jedyni z niepublicznych placówek na terenie gminy Jarocin strajkują nauczyciele z Niepublicznej Szkoły Podstawowej im T. Kościuszki w Jarocinie. - Do strajku przystąpili nauczyciele, którzy uczą w naszej szkole, ale są zatrudnieni w publicznych placówkach - wyjaśnia dyrektor Hanna Masłowska. Strajkuje około 70% kadry nauczycielskiej. - W klasach I - III odbywają się normalne lekcje. Natomiast w pozostałych - od IV do VIII i klasy gimnazjalne - mają zajęcia opiekuńcze - dodaje.       

 

 

Mimo strajku autobusy Trans Pegaz, które dowożą dzieci do szkół kursują normalnie. Dojeżdżają nimi uczniowie z placówek niepublicznych. 

 

 

Na dzisiaj - 8 kwietnia, na godz. 16.00, zaplanowane jest spotkanie wszystkich dyrektorów placówek publicznych gminy Jarocin z wiceburmistrzem Robertem Kaźmierczakiem, który odpowiada za sprawy oświatowe. - Chcemy dokładnie przeanalizować, jaki, kto ma braki, jeśli chodzi o składy komisji egzaminacyjnych, żeby je pouzupełniać, tak żeby wszędzie egzaminy odbyły się normalnie i były zabezpieczone, bo w tej chwili to jest najważniejsze - podkreśla wiceburmistrz Kaźmierczak.     

 

 

POWIAT

Sytuacja w szkołach powiatowych jest dynamiczna. Dyrektorzy o godz. 8.00 otrzymali listę pracowników szkoły, którzy przystąpili do strajku. Kolejni nauczyciele, którzy przychodzą na różne godziny lekcyjne, wpisują się na tę listę. Dlatego dyrektorzy mówią, że sytuacja zmienia się z godziny na godzinę.

 

 

Jak się będzie sytuacja rozwijała w następnych dniach strajku, nie wiadomo. W ostateczności szefowie szkół średnich mogą - w porozumieniu z organem prowadzących - odwołać zajęcia.   

 

 

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Jarocinie

95% nauczycieli przystąpiło do strajku. Do szkoły przyszło około 100 uczniów.Na auli szkolnej prowadzone są zajęcia opiekuńcze przez nauczycieli, którzy zgłosili gotowość do pracy. Jest ich pięcioro razem z dyrektorem szkoły Markiem Sobczakiem. Zajęcia odbywają się od godz. 8.00 do 15.00.     

 

 

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Jarocinie

Ośmiu nauczycieli razem z dyrektorem Witoldem Bierłą prowadzi zajęcia opiekuńcze z około 200 uczniami, którzy przyszli do szkoły (na 1.130). 

 

 

Zespół Szkół Przyrodniczo-Biznesowych w Tarcach

Czterech nauczycieli, którzy nie strajkują w szkole w Tarcach i dyrektor Sławomir Wilak prowadzą zajęcia opiekuńcze z około 40 uczniami, którzy przyjechali do szkoły.

 

 

Liceum Ogólnokształcące w Jarocinie

W liceum do strajku przystąpiło około 95% nauczycieli. Do szkoły przyszło około 50 - 60 uczniów. Dyrektor Marek Tyrakowski zapewnia, że wszyscy mają zorganizowane zajęcia dydaktyczne. Prowadzi je 5 nauczycieli, którzy nie strajkują w szkole.  

 

 

- Wszystko jest pod kontrolą. Muszę jednak przyznać, że bardzo się bałem tego dzisiejszego dnia, bo taka dezorganizacja nikomu nie służy. Zobaczymy, jak to będzie wyglądało w następnych dniach i ja, się będą zachowywać uczniowie. Nikogo nie jestem w stanie zmusić, żeby przychodził do szkoły, ale nie jestem też w stanie zabronić, żeby do tej szkoły nie przychodził. Dlatego robimy wszystko, żeby zajęcia się odbywały w tych warunkach, jakie są - stwierdza dyrektor Marek Tyrakowski.

 

AKTUALIZACJA - godz. 10.45

W gminie Jaraczewo strajkuje też "Solidarność".

 

- Oczywiście, że strajkujemy. Podpisaliśmy porozumienie ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego i nie wycofujemy się z tego. To, że lider - Proksa - zadecydował w ten, a nie inny sposób, to jest tylko jego sprawa. "Solidarność" nie jest po to, żeby bronić rządu. "Solidarność" musi zawsze bronić pracowników. (...) To jest najważniejsza rzecz - podkreśla Zbigniew Wawrzyńczak, szef "Solidarności" w gminie Jaraczewo.

AKTUALIZACJA - godz. 14.20

W gminie Nowe Miasto do strajku przystąpiły wszystkie szkoły.

Dzieciom, które przyszły na zajęcia, opiekę zapewnili nauczyciele, którzy nie przystąpili do akcji protestacyjnej.

Popierasz strajk nauczycieli?

Nauczyciele strajkują

ankieta dodana 08.04.2019, ilość wszystkich głosów: 542
Tak
50%
Nie
46%
Nie mam zdania
3%
+ 12 głosów: 13 (92%) 1 -
dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
Komentarze (132)

Serwisy internetowe jarocinska.pl, zpleszewa.pl, rawicz24.pl, gostynska.pl, krotoszynska.pl nie ponoszą odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze nie są moderowane. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane zgodnie z postanowieniami Regulaminu.

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ Ewa
5 miesięcy temu ocena: 75%  132
W głowach im się miesza. Zwolnić tych co strajkują dyscyplinarnie i wtedy im się oczy otworzą.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ znawca
5 miesięcy temu ocena: 63%  131
Będzie rządził Schetyna, będą wszystkie szkoły niepubliczne i dostaniecie może 1600 zł zamiast 8100 zł
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ / /
5 miesięcy temu ocena: 63%  130
Szatan jest bardzo podstępny i przebiegły. Strajkujcie dla niego krzywdząc niewinne dzieci, a potem to zobaczycie jak się od was odwróci, zabierze to co jeszcze macie.
~ po
5 miesięcy temu ocena: 62%  129
Najwięcej nauczyciele zarabiają w Polsce 8100 zł, tyle co pensja posła. A oni jeszcze strajkują. W żadnym kraju nauczyciele nie maja pensji poselskiej.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ NO TAK
5 miesięcy temu ocena: 46%  128
Jestem wyborcą PIS -wyborcą PIS ale nie fanatykiem w przeciwieństwie do wielu dlatego w nadchodzących wyborach wezmę pod uwagę fakt jak to partia pis upokorzyła swoją propagandą nauczycieli ,a także nastawiała społeczeństwo przeciwko nim.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ ,
5 miesięcy temu ocena: 100%  127
No tak, a czy masz dzieci w wieku szkolnym i nie jesteś silnie związany/a że środowiskiem nauczycielskim? Jeśli tak, to realnie odczuwalny byłby problem. Rodzice niepokoją się o swoje dzieci i chcą ich dobra a strajk mocno zaburza teraz rozwój dzieci a także relacje zawodowe ich rodziców. Niezłym wytłumaczenie byłby PIS czy inna partia, ale ludzie mają własne odczucia!
~ Wkurzona dzisiejszymi nauczycielami
5 miesięcy temu ocena: 67%  126
Mnie zastanawia jedno tak zle jest nauczycielom tak malo zarabiają a całe kliki rodzinne od pokoleń siedzą w szkołach. Logicznie myśląc jeśli patrzysz na rodziców udręczonych żmudna i zle opłacana praca w szkolnictwie to czemu sam zostajesz nauczycielem? A może jednak kusi pewna posadka praca po 4 godz dziennie gdy inni pracują po 8 lub 10 liczne przywileje nagrody i długie wakacje. Nauczyciele zejdźcie na ziemie ludzie zarabiają po 12-13 zł na godz pracują po 200 godzin mc i niejednokrotnie są po studiach.Rodzice przychodzą do domu po całym dniu pracy i zamiast pogadać sobie z dzieciakami wspólnie odpocząć siedzą z dzieciakami nad zadaniami domowymi i lekcjami bo dzieciak przychodzi ze szkoły i nic nie umie i cała masa pierdol do szkoły do ogarnięcia bo pani nauczycielka jedna z druga coś każe przynieść bo przecież jak się kończy prace po 4 godz to się mierzy innych swoją miara.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ kos
5 miesięcy temu ocena: 52%  125
Kim ty jesteś żeby oceniać wszystkich nauczycieli ,że niby mają tak tak dobrze na jakiej podstawie komentarz piszesz-propagandzie tvp.Czy ty pracowałaś w szkole i na własnej skórze się przekonałaś jak wygląda praca nauczyciela.Obojętnie w jakiej szkole bo różne są szkoły.Jak nigdy nie doświadczyłaś tej pracy to zajmij się swoimi dziećmi jak masz zamiast bzdury wypisywać.Wkurza mnie jak wypisują ludzie niby wszystko wiedzący takie głupoty poniżając i obrażając nauczycieli a szczególnie tych co naprawdę dużo serca oddają w swoją pracę.
~ ciekawy
5 miesięcy temu ocena: 70%  124
Pani dyrektor w Żerkowie leży na sercu dobro dzieci. Swoich dzieci.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Zobaczymy!
5 miesięcy temu ocena: 50%  123
Jeżeli nauczyciele otrzymają podwyżki, liczę ze ta gromada z Żerkowa, która nie strajkuje, zrzeknie się tych pieniędzy!
~ Kaśka
5 miesięcy temu ocena: 33%  122
Nie wszyscy mogą strajkować. Przekształcone szkoły muszą siedzieć cicho, choć tam nauczyciele pracują ponad normę, bez karty nauczyciela i za grosze !!! Jako rodzic popieram nauczycieli z WILKOWYI !!!!
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ ciekawy
5 miesięcy temu ocena: 73%  121
Czy księża odprawią mszę św polową w szkole wzorem tych którzy tak ochoczo wspierali strajkujących w latach osiemdziesiątych?
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Jaaa
5 miesięcy temu ocena: 73%  120
Nie mogą- będą siedzieć w komisjach egzaminacyjnych :)
~ Patryk
5 miesięcy temu ocena: 73%  119
Szkoda dzieci bo oni są tylko pokrzywdzeni brawa dla nauczycieli gdzie lekcje się odbywają tak jak w potarzycy siedleminie i nie tylko tam , rozumiem nauczycieli ale pamiętajcie zbliżają się egzaminy i to one potrzebują waszej pomocy a nie strajku
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ bel-fer
5 miesięcy temu ocena: 71%  118
ETATY: - nauczyciele przedmiotów zawodowych w technikach - popytaj dyrektorów gościu - ciągle potrzeba, - nauczyciele informatyki ...wystarczy popytać a nie głupoty pisać
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ PYTEK pyta poniżej, gdzie są wolne etaty w szkołach ? Nie ma ich, do jasnej cho...ry, choć podobno taka "nędzna płaca" !!! Bez wielkich znajomości roboty w szkole nie uświadczysz !!!
5 miesięcy temu ocena: 58%  117
To w końcu taka nędza czy taka ściema, że o te etaty nauczycielskie taka bitwa !!!
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Ja
5 miesięcy temu ocena: 48%  116
Bzdura. Na zastepstwa wciaz szukaja i znalezc nie moga miesiacami
~ jarock
5 miesięcy temu ocena: 59%  115
Niech komunistyczny relikt ZNP dalej prowadzi tych naszych tzw. "nauczycieli"... na manowce. Pieniądze ponad wszystko !!! Nawet nie można ich zwolnić ... a sami nie chcą. Szkoła dla uczniów czy pracowników ???
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ ,
5 miesięcy temu 114
Dzban, a Ty jesteś nauczycielem? Poczytaj więc i dokształć z jakiego źródła masz wynagrodzenie, bo krowy i świnie to raczej unijnego, więc bez kopiowania kłamliwej propagandy.
~ dzban
5 miesięcy temu ocena: 52%  113
Ile razy jeszcze ci trzeba tłumaczyć że strajk nie ma nic wspólnego z komuną, nie możesz tego ogarnąć ? Pogięło cię ? jaka szkoła dla uczniów ? Sami siebie będą uczyć czy może krowy świnie ?
~ Rodzic
5 miesięcy temu ocena: 49%  112
Strajk?OK.Macie prawo nauczyciele.Tylko kosztem dzieci ktorych bierzecie za zakladnikow podczas egzaminow...Ten STRAJK jest POlityczny.Prezes ZNP to stary komuch czynny POlityk ...Mam pytanie co z materialem ktory od dnia dzisiejszego nie jest realizowany.Co szanowni pedagodzy zamierzaja dawac dzieciom dodatkowe zajecia domowe .Dodatkowe dni w szkole w Soboty i Niedziele?
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Aaaauto
5 miesięcy temu ocena: 15%  111
Pracujesz? To masz pieniądze. Jak je masz, są korepetycje - płać. Rozumiem, że zamiast powtarzać materiał przerobiony i próbować zrozumieć kolejny, dziecko siedzi i gra w gry? W dobie internetu do wszystkiego można dojść samemu. Mam nadzieję, że strajk potrwa do czerwca i nauczy wszystkich szacunku. Koniec z wycieczkami, zmiana systemu i żyjemy lepiej.
~ yyyyyyy
5 miesięcy temu ocena: 64%  110
A kiedy będą odrabiane te przepadające godziny lekcyjne ? teraz już było trudno wyrobić z materiałem.....
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Zzzzzz
5 miesięcy temu ocena: 42%  109
Przez uparty rząd niektóre dzieci będą miały problem żeby nadgonić stracony czas w szkole.Wszystko zależy od rządu.Na wszystko mówili że są pieniądze.
~ ZADOWOLONA
5 miesięcy temu ocena: 62%  108
w zadnym wypadku na odrabianie nie pozwole, przez tyle lat w rekolekcje przepadło TYLE godziny, straconych na bzdury, że raczej nie oddzywaj się bo wstyd !!
~ kurator
5 miesięcy temu ocena: 57%  107
Niestety przez rekolekcje przepadło tyle lekcji że żaden strajk tego nie zrównoważy
~ qweq
5 miesięcy temu ocena: 52%  106
"Ale faktem jest też to, że choć mamy niż demograficzny, a samorządy zamykają szkoły, to nauczycieli przybywa. W ciągu ostatnich pięciu lat zlikwidowano około 3 tys. placówek, liczba uczniów zmalała o milion, a w tym samym czasie powstało 11 tys. nowych etatów w szkołach. Pytanie – czy stać nas na to? Subwencja oświatowa, którą głównie pochłaniają nauczycielskie pensje, wciąż rośnie. Na oświatę w 2010 r. budżet państwa wydał 35 mld zł. Kilkanaście kolejnych miliardów dołożyły samorządy. Roczne wydatki na edukację kosztują już grubo ponad 50 mld zł." https://serwisy.gazetaprawna.p...
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ ciekawy
5 miesięcy temu ocena: 45%  105
A w tych wydatkach jaki procent wydane na nauczanie religi w szkołach?
~ ja
5 miesięcy temu ocena: 91%  104
Rzeczywiście. Te dodatkowe etety nauczycielskie to logopeda niemal w każdej szkole, aby rodzic nie musial popołudniami szukać specjalisty czekając w kolejkach na NFZ, to nauczyciele wspomagający dla uczniów z autyzmem, którzy chodza no tzw "normalnych" szkół, to coraz więcej przypadków nauczania indywidualnego w domu ze względu na choroby dzieci, to coraz więcej klas i szkół integracyjnych, gdzie zatrudnia się specjalistów dla dzieci niesłyszących, niewidomych, upośledzonych, chorych. Tacy nauczyciele czesto pracują na kawełek etatu ale licza się jako sztuka, osoba. Stąd to tak mocno rośnie. Z czego rezygnować?
~ ankabez
5 miesięcy temu ocena: 72%  103
Szkoda, że nikt nie pomyśli o nauczycielach z niepublicznych placówek - gdzie obowiązuje zatrudnienie na Kodeks Pracy bez Karty Nauczyciela. Niecałe 2000 netto bez dodatków i premii!
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Mianowany
5 miesięcy temu ocena: 100%  102
Raczej 1650 goły etat
~ były nauczyciel
5 miesięcy temu ocena: 50%  101
Wakacje są w jednej z niepublicznych bezpłatne - "kuroniówka" dla nielicznych - jeśli się należy. Gdzie są pieniądze z subwencji za ten okres. Nikt tego nie sprawdza.
~ elo
5 miesięcy temu ocena: 66%  100
To się zwolni, nikt Cię na siłe tam nie trzyma
~ pytek
5 miesięcy temu ocena: 68%  99
Która szkoła ma wolny wakat nauczycielski?????????? Jak tak jest źle?? to która szkoła szuka pracowników???? bo jakoś nie słyszałem?
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ do niepytek
5 miesięcy temu ocena: 0%  98
żadnej nie ma w Jarocinie czy w całym powiecie
~ niepytek
5 miesięcy temu ocena: 60%  97
http://ko.poznan.pl/praca-dla-... 18 stron ogłoszeń o pracy dla nauczycieli.
~ Xxx
5 miesięcy temu ocena: 71%  96
A czy podwyższki dla nauczycieli zmienią w wielu przypadkach jakość nauczania?Czy nie będę musiała wysyłać dzieci na korepetycje? Czy miernotą należą się podwyżki?
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Lol
5 miesięcy temu ocena: 75%  95
Do xxx: może pani dzieci słabo przyswajają i stąd te korepetycje.
~ do ~ mieszkankka2
5 miesięcy temu ocena: 57%  94
Tygodniowy czas pracy niemieckiego nauczyciela średnio wynosi 38 godzin w szkole podstawowej, 27 w niższych klasach szkoły średniej i 24 w klasach wyższych. Poza szkołą niemiecki nauczyciel ma obowiązek oceniania prac uczniów, kontaktowania się z rodzicami, i wykonywania prac administracyjnych. Nauczyciele ma status pracownika służby cywilnej i jego urlop wyliczany jest jak każdemu innemu urzędnikowi. Wakacje szkolne przekraczają ustawowy wymiar urlopu nauczycielskiego, dlatego dni gdy dzieci nie ma w szkole, przeznaczane są na doskonalenie zawodowe, przygotowanie lekcji lub odebranie godzin ponadwymiarowych przepracowanych w czasie roku szkolnego.By zostać nauczycielem, trzeba spełnić wiele warunków, a droga kształcenia jest tu kręta. Najpierw należy skończyć studia uniwersyteckie i odbyć praktyki pedagogiczne. Gdy brak im kompetencji, mogą zostać zwolnieni z pracy.https://finanse.wp.pl/wakacji-polskiemu-nauczycielowi-szwed-moze-tylko-pozazdroscic-6114830186534529a
~ mieszkankka2
5 miesięcy temu ocena: 59%  93
W niemieckiej nauczyciele nie przygotowują uroczystości, akademii, dyskotek, nie ma "apeli" i tym podobnych. Szkoła ma za zadanie uczyć, od zapewnienia rozrywek są rodzice. Nie ma poprawiania ŻADNEJ oceny. Dostałeś niedostateczny, to go masz. Nie ma zabierania dziecka na wczasy w maju lub wrześniu. Regulamin szkolny jest bardzo wyśrubowany, w odróżnieniu od polskiego, gdzie obowiązki ma praktycznie tylko nauczyciel, uczeń zaś ma tylko prawa. Np. mamy prawo zawiesić ucznia w jego obowiązkach i prawach, tzn. musi na określony czas, zazwyczaj kilka dni, zostać w domu. I to na rodzica spada obowiązek zapewnienia mu opieki. Jeżeli dziecko źle się zachowuje, przeszkadza innym, pyskuje, to RODZICE mają na nie wpłynąć. O TAKIEJ SZKOLE MARZĄ POLSCY NAUCZYCIELE. Ale to raczej nierealne. POLSCY NAUCZYCIELE BĄDŹCIE SOLIDARNI.
~ radyjko
5 miesięcy temu ocena: 42%  92
Ja wszystko rozumiem muszą być wszystkie zawody . Nauczyciel mechanik murarz dekarz rolnik itd.. . Drodzy nauczyciele gdyby nie było mechanika to byście nie mieli czym jeździć do pracy musi być murarz bo inaczej byście nie mieli domu musi być dekarz bo kto by wam dach robił a rolnik to chyba od niego wszystko wychodzi gdyby nie oni to wy szanowni nauczyciele nie mieliście by kotlecika na niedzielny obiadek ani ziemniaczków i innych smacznych rzeczy .. ( a co do zagrywki z 500 + na krowę to tylko do wyborów ) troche przesadzili z 1000 zł podwyżki dziękuje za uwagę i pozdrawiam
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Wiola
5 miesięcy temu ocena: 61%  91
Nauczyciel zejdźcie z piedestału i przestańcie rodziców pouczać byśmy podczas strajku wreszcie się swoimi dziećmi zajeli. Mamy prawo być źli na chaos jaki nam zgotowaliście, bo musimy ponosić z tego tytułu wszelakie wyrzeczenia. Nauczyciel to zawód. Wszyscy jesteśmy zależnie od usług innych profesji. Nauczyciel i inni nie mieliby jedzenia ubrań gdyby nie rolnicy, krawcy itd. My rodzice zarabiamy dla własnych rodzin korzystając z usług opiekunek, nauczycieli którzy też za to otrzymują zapłatę. Ot taka zależność poboczna bez patosu i misji tych zawodów. Dlatego wszczyscy wzajemnie się szanujmy bez posądzania pracujących rodziców o niechęć do zajęcia się własnymi dziećmi. Każdy dba o byt swojej rodziny. Nauczyciele rodzice mało znają ten problem, bo gdy szkoły i przedszkola zamknięte to nie mają problemu z opieką dla swych dzieci bo sami mają wolne.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ ciekawy
5 miesięcy temu ocena: 50%  90
Droga Wiolu chaos to zgotowała wam ministra Zalewska nie nauczyciele i to do niej proszę kierować swe uwagi.
~ Bel-fer
5 miesięcy temu ocena: 67%  89
Myli się Pan. Strajk polega na tym że przebywa się w miejscu pracy nie podejmując obowiązków wynikających z umowę o pracę.
~ do ~ no faktycznie
5 miesięcy temu ocena: 67%  88
Sam brednie piszesz! Nie tylko wazeliną żyje człowiek
~ no faktycznie
5 miesięcy temu ocena: 42%  87
ale brednie !!!!
~ Dykcio1
5 miesięcy temu ocena: 55%  86
A co z korepetycjami? Czy strajkuja tez wtedy nauczyciele?
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Ktoś
5 miesięcy temu ocena: 64%  85
Wszystko rozumiem. Każdy ma prawo wyrazić swoje niezadowolenie z pracy. Jak chcą to niech sobie strajkują. Tylko nie kosztem dzieci i młodzieży. W SP4 w Jarocinie Pani z-ca dyrektora powiedziała, że będzie to trzeba odrobić w wakacje. Jakaś kpina. Po tą są wakacje, żeby odpocząć od szkoły. Poza tym, wszyscy mają jakieś plany wakacyjne. Nie pozwolę swojemu dziecku chodzić do szkoły w wakacje. A może by tak nauczyciele pojechali w wakacje na 2 miesiące paraliżować Warszawę?
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Sprawiedliwy
5 miesięcy temu ocena: 54%  84
Albo niech jadą co sobotę i niedzielę, tydzień w tydzień :) Mnie zastanawia jedno - przekonanie Dyrektorów, że przecież rodzice mogą wziąć opiekę,,,, Ciekawe czy gdyby ich życie lub życie kogoś z ich bliskich zależało np. od lekarza który akurat wziął opiekę na dziecko, bo nie mógł go posłać do szkoły.... Albo co mamy dać dzieciom zamiast chleba bo piekarze też pobrali opiekę....błędne koło i egoistyczne rozumowanie,
~ Sprawiedliwy
5 miesięcy temu ocena: 56%  83
Albo niech jadą co sobotę i niedzielę, tydzień w tydzień :) Mnie zastanawia jedno - przekonanie Dyrektorów, że przecież rodzice mogą wziąć opiekę,,,, Ciekawe czy gdyby ich życie lub życie kogoś z ich bliskich zależało np. od lekarza który akurat wziął opiekę na dziecko, bo nie mógł go posłać do szkoły.... Albo co mamy dać dzieciom zamiast chleba bo piekarze też pobrali opiekę....błędne koło i egoistyczne rozumowanie,
~ Nauczyciel dyplomowany - 60 zł na godzinę ( na rączkę ), za tydzień pracy 1080 zł ! Kurna jaka krzywda !!!
5 miesięcy temu ocena: 46%  82
Tyle w temacie !
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Nie mogę
5 miesięcy temu ocena: 100%  81
Ale głupoty piszesz czlowieku
~ ile ci płacą
5 miesięcy temu ocena: 66%  80
Znajdź takiego i pokaż kłamco, trollujesz za kasę ?
~ Ja
5 miesięcy temu ocena: 49%  79
Raczej za 45 min.
~ Rodzic
5 miesięcy temu ocena: 63%  78
Brawo nauczyciele! Tak trzymać! Po raz pierwszy od dawna potrafiliście się zjednoczyć! Pokazujecie wszystkim jak należy walczyć o swoją godność!
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Sprawiedliwy
5 miesięcy temu ocena: 46%  77
Ciekawe tylko czy jeśli strajk potrwa dwa tygodnie i za te 2 tyg imnie zapłacą ...to czy nie zmienią nastwienia do pracy......w sensie tego pozytywnego
~ :)
5 miesięcy temu ocena: 55%  76
Przynajmniej osoby z 3 gimnazjum mają dwa dni wytchnienia przed egzaminem, a nie siedzenie od 8 do 16 w szkole w poniedziałek I wtorek
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Oszukany mieszkaniec
5 miesięcy temu ocena: 58%  75
Ja mam tylko nadzieje, że nauczyciele, którzy strajkują znajdują się w szkole a nie porzucili swoje stanowisko pracy i pojechali np. do galerii handlowej.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ OKO
5 miesięcy temu ocena: 75%  74
TAK SĄ WSZYSCY W SZKOLE -WIDZIAŁEM
~ obserwator
5 miesięcy temu ocena: 58%  73
etat w liceum ,nauka przedmiotu w 4 klasach szkoły podstawowej {4 godz.tyg w każdej kl.},najwyższe stanowisko w tejże podstawówce i nauczyciel daje radę .a tu raban bo rząd chce dołożyć godzin w ramach etatu.Więc jak to jest? Nauczyciele są przepracowani w zależności od sytuacji ?!
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ ania
5 miesięcy temu ocena: 75%  72
masz prawo iść to sprawdzić
~ Rodzic
5 miesięcy temu ocena: 54%  71
Ten strajk to kpina! Mam nadzieję że w stosunku do strajkujących zostaną wyciągnięte poważne konsekwencje.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Remigiusz
5 miesięcy temu ocena: 46%  70
Wielkie brawa dla nauczycieli za solidarność i wreszcie porządny ogólnopolski strajk. Już nie wierzę, że łamistrajki obsłużą egzaminy. Z tego co słyszę to w środę pójdą do lekarza. No chyba, że premier tak jak zapowiedział dziś lub jutro przedłoży dobre propozycje. Strajk pokazał jeszcze coś bardzo ważnego. Pokazał kto jest kim w szkole, kto porządnym człowiekiem a kto faryzeuszem.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Jaaa
5 miesięcy temu ocena: 67%  69
Mądrego to dobrze posłuchać..
~ wz
5 miesięcy temu ocena: 64%  68
Nareszcie mądre słowa.
~ Xxxxx
5 miesięcy temu ocena: 67%  67
Polityka Pis rozdawnictwo za nic przed wyborami500+,13 emerytura a w przyszłosci świnie i krowy to powoduje że inni też chcą podwyżek i wcale to niejest dziwne.Rząd się chwali ze ma kase.A wystarczyło może obniżyć podatki ,tańsza energia paliwo tak aby zmniejszyły sję koszty życia.Czuje ze aktulna polityka może tylko skłucić społeczeństwo.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ na bogato
5 miesięcy temu ocena: 42%  66
w d...e się poprzewracało tym nauczycielom .kto to widział aby zarabiać ok 4 tyś miesięcznie bo i takie przypadki osobiście znam w gminie.albo te 13-stki kto to widział żeby dyrektor szkoły dostała ponad 6 tyś dodatku.śmiech na sali .Wszystkie święta 2 tyg feri wakacje śmiech na sali
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ edc
5 miesięcy temu ocena: 60%  65
Moim zdaniem przemawia przez ciebie zazdrość. Jeśli tak mają dobrze to dlaczego nie jesteś nauczycielem? Ja nim nie jestem i nie zazdroszczę im. Nigdy w życiu nie podjęłabym się pracy z rozkapryszonymi dzieciorami. Gdybym to ja była nauczycielem to chodziliby jak w zegarku, reżim wojskowy. Oni muszą się wykazać wyjątkową odpornością psychiczną. Spróbuj popracować w szkole, zobaczysz jak psycha będzie szwankować. Dlatego mają urlop dla poratowania zdrowia, bo inaczej w psychiatryku musieliby się leczyć.
~ Ja
5 miesięcy temu ocena: 47%  64
Nauczyciele wzieli za zakladnikow nasze dzieci. SP4 i przedszkole bajeczka nawet nie prowadza zajęć swietlicowych.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Yy
5 miesięcy temu ocena: 88%  63
Tak wiele dzieci dziś chodzi zasmuconych z powodu ze niema zajęć lek cyjnych-dla nich to prawdziwy armagedon.I chyba nawet wyglądają na zakładników.
~ Yy
5 miesięcy temu ocena: 62%  62
Zakładnik to osoba z tego co wiem bezprawnie,pod przymusem prztrzymywana jeżeli tak jest to dzwonić na police.
~ Bajeczka
5 miesięcy temu ocena: 62%  61
To ogromny skandal że w przedszkolu bajeczka nie ma możliwości organzacyjnych do zapewnienia dzieciom opieki.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Jaaa
5 miesięcy temu ocena: 50%  60
Strajk to strajk!!! Pretensje zgłaszać do rządu!!! PS. Radzę do utrudnień przywyknąć, bo strajk będzie do odwołania ;)
~ jolka
5 miesięcy temu ocena: 67%  59
A co z pracownikami Pomocy Społecznej, ośrodków wsparcia dla osób niepełnosprawnych- szczególnie pensje tej grupy zawodowej wołają o tzw. pomstwę do nieba, a są to tez osoby z wyższym wykształceniem, studiami podyplomowymi, wieloma kursami, szkoleniami, zajmuja się osobami niepełnosprawnymi, chorymi- takie przedłużenie szkoły specjalnej a ich pensje po 20 latach pracy są często takie same jak nauczyciela stażysty i żadnych przywilejów- szkodliwego, 40 godz. pracy tyg., i 26 dni urlopu. i co nauczyciele na to?????
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ jolka
5 miesięcy temu ocena: 67%  58
Tylko że nauczyciele mają sile przebicia bo w skali kraju jest ich dziesiątki tysięcy i mają dobre lobby a nas jest mała garstka i nikt nie będzie się przejmował niewielką liczba potencjalnych wyborców. Pozdrawiam.
~ Do wiadomości 1
5 miesięcy temu ocena: 59%  57
Macie prawo walczyć, albo zrobić to co wszyscy proponują nauczycielom - zmienić pracę. Miło się czyta takie porady? To co mogą innego zrobić nauczyciele żeby ktoś wreszcie zrozumiał, że ten zawód upada, a od nich zależy w dużej mierze przyszłość naszych dzieci? Chcesz aby nasze dzieci były uczone przez marnie wynagradzane, nie mające pasji i wiedzy osoby? Ja nie i ich popieram. Jak będziecie strajkować to Was też poprę, bo macie bardzo ciężką i niezwykle odpowiedzialną pracę.
~ Uczniowie kl.vb
5 miesięcy temu ocena: 78%  56
Bardzo dziękujemy za doskonały termin protestu.Jest wspaniała pogoda i gramy w piłkę z kolegami .Popieramy protest i myślami jesteśmy z wami drodzy nauczyciele.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Jaaa
5 miesięcy temu ocena: 75%  55
Gratuluję wychowawcy - wspaniała klasa ;)
~ taki ddd
5 miesięcy temu ocena: 48%  54
Podziekujmy Panu Burmistrzowi za niepubliczne przedszkola i niepubliczną szkołę podstawową w Wilkowyi. Przynajmniej tam nasze dzieci mają opiekę.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Nie
5 miesięcy temu ocena: 55%  53
W wilkowyi dzis nauczciele biorą udzial w protescie tak jak inni nauczyciele szkół niepublicznych w Polsce
~ mama
5 miesięcy temu ocena: 100%  52
W Mieszkowie tylko jedna klasa pojechała na wycieczkę-reszta nie przyszła do szkoły
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Aaaa
5 miesięcy temu ocena: 64%  51
Proszę wytłumaczyć mi nonsens jarocińskich szkół. SP nr 4 nie potrafi zapewnić opieki dla młodszych dzieci choć wiele ich nie ma, bo starsze tej opieki świetlicowej nie potrzebują. Za to dziś w zsp nr 2 młodzież spędzony została do sali, sprawdzono im obecność i film mieli oglądać. Dla pełnoletnich była opieka i sprawdzana frekwencja a dla młodszych dzieci nic! Porażka!
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Jaaa
5 miesięcy temu ocena: 67%  50
Tak, porażka! Porażka rządu z ministerstwem edukacji na czele. Tam adresujcie żale i pretensje.
~ Lol
5 miesięcy temu ocena: 46%  49
Pracowac mało dostawać dużo gdzie porownanie porownac pracę budowlanca lub opiekunek to nauczyciele za połowę godzin pracy jaką mają pensję i co 45min przerwa a te zawody zaper i przerwy. 30min gdzie porownanie
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Gość
5 miesięcy temu ocena: 100%  48
Do lol - co za głupie porównanie, śmiać się chce
~ qaz
5 miesięcy temu ocena: 56%  47
Tylko taki matoł jak ty może powiedzieć że nauczyciel ma pensję za połowę pracy. Do pustych głów szkoda słów.
~ Wiktor
5 miesięcy temu ocena: 49%  46
Wychodzi na to ze szkoły niepubliczne się lepsze dla uczniów i rodziców.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ OkoliceJarocina
5 miesięcy temu ocena: 100%  45
Szkoły niepubliczne nie mogą strajkować ......domysl się dlaczego?
~ mama
5 miesięcy temu ocena: 50%  44
Niepubliczna na Kościuszki funkcjonuje fatalnie
~ Jedyna prawda
5 miesięcy temu ocena: 51%  43
Nauczyciele strajkuja kosztem naszych dzieci. Dali się wykiwac czerwonemu broniarzowi. Jest to strajk polityczny na zlecenie ludzi którzy nie mogą się pogodzić z przegrana. Trzeba raz na zawsze pogonić PO i innych komuchow!
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Xx
5 miesięcy temu ocena: 43%  42
Ile tych komuchow jeszcze jest
~ alex
5 miesięcy temu ocena: 71%  41
MILIARD DWIEŚCIE SZEŚCDZIESIĄT MILIONÓW NA TVP, to jest 3,5 mln DZIENNIE na bzdety typu korona królów, sylwestry z Zenkiem itp a na dzieci nie ma, na ich wykształcenie i jakość ich nauczania. Nauczyciele niemianowani zarabiają około 1700zł na rękę. I nie porównujcie ich do kasjerek!! Porównujcie do prawników - podobny czas edukacji, podobna odpowiedzialność. Nauczyciele mogą iść na kasy, ale kasjerki nie przyjdą uczyć naszych dzieci. Dość wolontariatu w szkołach, żeby poprawić jakość nauczania należy zapewnić godne zarobki, żeby przyciągnąć wartościowych nauczycieli i zastąpić nimi tych, którzy uczą, bo nie mają innego pomysłu na siebie.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Xxdd
5 miesięcy temu ocena: 53%  40
Nauczyciele a co z dziecmi kiedy odrobia zaległości kosztem waszych intryg cierpią dzieci
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ zal
5 miesięcy temu ocena: 63%  39
Pisowskie trole znowu w akcji. Tak samo jak z rodzicami niepelnosprawnych - tylko pogarda, wyzwiska, deprecjonowanie ich ciężkiej pracy, poświęcenia. Podważanie ich praw, kompetencji. Sugerowanie, że lenie, cwaniaki i kombinatorzy. Ta sama retoryka- ile oni dostają za wpis? Grosza? Tak tanio się sprzedają, niżej upaść już się nie da.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ zal
5 miesięcy temu ocena: 93%  38
a ty jak pawlowicz
~ Poooo
5 miesięcy temu ocena: 13%  37
Piszesz jak Schetyna
~ v
5 miesięcy temu ocena: 58%  36
Nauczycielskie miernoty w trakcie strajku biorą się do roboty.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ RAH
5 miesięcy temu ocena: 68%  35
Wywalcie katechetów ze szkół to będziecie mieli na podwyżki.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Alicja
5 miesięcy temu ocena: 27%  34
To jest twoje zdanie, moje jest takie, że religia w szkole jest powinna być. Moje dzieci uczęszczają na lekcje religii, jestem zadowolona z pracy katechetów. Dzisiaj moje dzieci poszły do szkoły i z tego co się dowiedziałam, to przede wszystkim katecheci zajmują się dzisiaj dziećmi w szkołach.
~ specj
5 miesięcy temu ocena: 38%  33
Rząd proponuje pensje poselskie za 24 godzinny tydzień pracy, a ZNP strajkuje
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Qqq
5 miesięcy temu ocena: 40%  32
To i tak dużo za tyle godzin pracy
~ Ira
5 miesięcy temu ocena: 51%  31
ZNP i Karta nauczyciela to relikt komunistyczny!!! Zrobic ponowny nabor nauczycieli do szkol! zatrudnic mlodych nauczycieli z pomyslami i checiami a nie jak teraz pozatrudniani po ukladach i znajomosci.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Joanna
5 miesięcy temu ocena: 67%  30
Młodych nauczycieli nie ma! Nikt nie przyjdzie do pracy za 1600 zł. Praktykanci nie przychodzą do szkół bo nie są zainteresowani pracą w szkole. Zaczyna brakować nauczycieli a będzie jeszcze gorzej. Mam dwójkę dzieci w wieku szkolnym i widzę problem braku kadry.
~ kkkk
5 miesięcy temu ocena: 62%  29
No i masz szanse ,tylko dlaczego nie chcesz?
~ Nnnoo
5 miesięcy temu ocena: 52%  28
Niech strajkuja w soboty niedziele i swieta
~ v
5 miesięcy temu ocena: 78%  27
Chęciami to jest piekło wybrukowane
~ Adam
5 miesięcy temu ocena: 85%  26
Więcej zarobie w Amazonie, niż w szkole.
~ Wit
5 miesięcy temu ocena: 56%  25
Nie no zaraz padnę. Gmina włączyła się do opieki nad dziećmi? Za pieniądze i z rodzicami? Nawet świetlice nie działają w Jarocinie w Szkołach. Nie mam już szacunku dla pseudo nauczycieli.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ zzz
5 miesięcy temu ocena: 81%  24
Zawsze możesz zostac tym wzorowym nauczycielem .
~ Janek
5 miesięcy temu ocena: 45%  23
Dobrze że w gminie Jarocin są niepubliczne szkoły bo inaczej jakby było to ktozrobiłby egzaminy. Szkoły normalne nie strajkują
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Masakra
5 miesięcy temu ocena: 100%  22
Do Janek nie strajkuja bo nie moga
~ Arak
5 miesięcy temu ocena: 57%  21
Wykorzystywac dzieci w celach negocjacyjnych to skandal. To nie jest cywylizowany sposób walki o podwyżki
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Lol
5 miesięcy temu ocena: 48%  20
To prawda dzieci zakładnikami ich
~ Adam
5 miesięcy temu ocena: 72%  19
A jak mają strajkować? Strajkowali w sobote, ale kogo to obchodzi.
~ XYZ
5 miesięcy temu ocena: 87%  18
Od wczoraj to juz u was trzeci artykuł o strajku itp. Czy jarocinska nie ma już co pisać? Tylko co chwile wałkować jeden ten sam temat. Gdybyście chociaż coś nowego pisali to co innego a tak?
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ do xyz
5 miesięcy temu ocena: 40%  17
czytaj całość, a nie po łebkach :)
~ Pytajacy
5 miesięcy temu ocena: 62%  16
4 miesiące wakacji, wszystkie weekendy wolne ,dwadzieścia parę godzin w pracy, ciężkiej pracy!!! Zadawanie uczniom materiału do domu że rodzić jeden z drugim kolejne 3 godziny gania z dzieckiem po korepetycjach lub sam przysiaduje przy 3 stronach ćwiczeń zadanych do domu, a w szkole zapisany temat... Powariowaliscie wszyscy juz do reszty?czy my np z roczników 70-85 siedzieliśmy i odrabialiśmy lekcje w taki sposób jak to teraz się odbywa??? W domu uczyliśmy się!!! Na sprawdziany, kartkówki,testy czasem wierszy lub tego co człowiek musi znać aby nie zginąć we współczesnym świecie!ale nie aby przesiadywać z dzieckiem i tlumaczyc wszystko za Was, pokrzywdzonych przez Państwo, czemu 10 lat temu nie strajkowaliscie??? Tak dobrzE bylo? Nawet jeśli coś wywalczycie czy to coś zmieni co jest napisane powyżej? Myślę że nie!!!
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ 123
5 miesięcy temu ocena: 60%  15
Gratulujęzdolnych dzieci.
~ rodzic
5 miesięcy temu ocena: 57%  14
Drodzy nauczyciele! Jako rodzice uczymy dzieci szacunku do innych i sztuki kompromisu. A Wy jaki przykład dajecie? To co robicie jest wyrazem braku szacunku dla dzieci, bo jako rodzice wciąż słyszymy, że jesteście niewyrobieni z materiałem, więc ciekawe czyim kosztem to nadrobicie, a już szczególnie co mają powiedzieć dzieci, które za chwilę piszą egzaminy. A gdzie macie szacunek dla rodzica, który musi kombinować co zrobić z dzieckiem, które powinno być w szkole i to nie wiadomo do kiedy. Podpowiedzi typu 2 dni opieki czy urlop na żądanie może sprawdzą się na posadzie państwowej, ale u prywatnego przedsiębiorcy to już nie przejdzie.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Szkolaaa
5 miesięcy temu ocena: 60%  13
Wszystko ok chcą strajku niech strajkują,byleby po tym całym strajku nienokazalonsie że dzieci muszą szybko nadrabiać zaległości i może.jeszcze pół wakacji odwolanych dopiero wtedy będzie akcja jak się rodzice wkur..ą...!!!!
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ xXx
5 miesięcy temu ocena: 45%  12
Drodzy eksperci. Patrzac (rodzice) na to co wypisujecie w komentarzach gdziekolwiek to co drugi z Was uczy dziecko w domu bo nauczyciele tego nie robią abco trzeci zna ten zawód od podszewki :) cóż wam powiedzieć... łącze się w bólu :D Ps. Działać nauczyciele!
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ f10
5 miesięcy temu ocena: 64%  11
Dokładnie tak jest - wielu uczy dzieci, bo poziom szkolnictwa jest żenujący. Oczywiście wiele zależy od nauczyciela, ponieważ jeden dobrze wyjaśni, a drugi byle jak, aby tylko wyrobić program. I dlatego wielu rodziców cofa się do podstawówki, aby dziecku wyjaśnić. Uprzywilejowana grupa nie nadaje się do zawodu, a jest bardzo roszczeniowa. Kto nie ma pomysłu na życie idzie na pedagogikę i ta zasada działa od lat.
~ Ja
5 miesięcy temu ocena: 55%  10
Nie wiem czy jakaś grupa zawodowa wywalczyła podwyżki na poziomie 30 procent od zaraz a stanowisko mają bardzo elastyczne przy nauczycielu dyplomowanym zeszli z tysiąca o całe 10 zł a ten młody nauczyciel to gorszy że ma dostać te siedemset kilka złotych?
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Uczeń
5 miesięcy temu ocena: 93%  9
W spichlerzu można liczyć na jakieś piwko?
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ xXx
5 miesięcy temu ocena: 51%  8
Rodzice... Spędzać czas z dziećmi bo po komentarzach wypisywanych przez was widać, że każdy nz Was w domu tylko dzieci uczy a co drugi zna ten zawód od podszewki bo pewnie był nauczycielem w poprzednim życiu :p idziec gdzieś z nimi wasze dzieci nie gryzą :D hahahahahahahahhaahhahaha Ps. Brawo nauczyciele tak trzymać :)
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Do wiadomości 1
5 miesięcy temu ocena: 71%  7
I dlatego tam nauczycielom płaci się godne pieniądze. I tyle.
~ Prawda w oczy kole
5 miesięcy temu ocena: 37%  6
Skoro nie chcecie propozycji rządu nic bym wam nie dał. A ja cały czas zajmuję się dziecmi na zmianę z żoną. Wprzeciwienstwie do ciebie bo pewnie swoich nie masz i jesteś stara panna albo kawalerem. Haha PS. Brawo nauczyciele powinni te pieniądze które wam proponowali przekazać innym grupom one nie wzgardzą. Polska jest jedynym krajem w UE gdzie wolno oświacie strajkować w innych cywilizowanych krajach UE oświata strajkować nie może
~ Prezes
5 miesięcy temu ocena: 20%  5
Jestem pierwszy
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Anty
5 miesięcy temu ocena: 60%  4
Znam 4 nauczycieli osobiscie. Zaden biedny nie jest, jak mowia sami nie przemeczaja sie w szkolach ale podwyzke chetnie przytula... 3 bylo za strajkiem, jeden nie... o co tu chodzi?
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
R E K L A M A