Pociągiem do Gniezna? Kolejarze zapewniają: Już od nowego rozkładu

Opublikowano:
Autor:

Pociągiem do Gniezna? Kolejarze zapewniają: Już od nowego rozkładu - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

W Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za 43,6 mln zł na poprawę linii Września - Gniezno. Dzięki niej pasażerowie zyskają wygodną obsługę na stacjach w Gębarzewie, Marzeninie, Czerniejewie i Żydowie - informuje rzecznik WUW.

To kolejna umowa na poprawę trasy Gniezno - Września - Jarocin. Łącznie PLK przeznaczyły na nią prawie 100 mln zł. Inwestycja istotnie poprawi komunikację w Wielkopolsce.

Jak informują służby wojewody, celem inwestycji jest przygotowanie tras i dobrej obsługi pasażerów w relacjach między Jarocinem, Wrześnią i Gnieznem. Pociągi powinny pojechać w grudniu, od nowego rozkładu jazdy 2017/2018.

- Podpisana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowa oznacza przygotowanie dobrej oferty dla podróżnych na trasie Gniezno - Września, a także w kierunku Jarocina. To kolejny ważny projekt dla Wielkopolski. Podobne efekty będą z realizacji innych zadań Krajowego Programu Kolejowego. Dla Wielkopolski przewidziano w nim projekty o wartości 5 miliardów złotych - mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Koszt rewitalizacja linii nr 281 między Wrześnią a Gnieznem szacowany jest na 43,6 mln zł netto. Prace budowlane zaplanowano na początek sierpnia 2017 r., i potrwać mają do czerwca 2018 r.  - Do grudnia wykonawca wykona wszystkie prace, które pozwolą, aby od nowego rozkładu jazdy 2017/2018 pojechały pociągi pasażerskie między Jarocinem a Gnieznem. Inwestycja jest finansowana z budżetu państwa. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm Alusta S.A. z Poznania oraz DOLKOM Wrocław Sp. z o.o. – zapewnia inwestor.  

 

Poza umową na odcinek Gniezno – Września, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły już ponad 56 mln zł na rewitalizację linii nr 281 między Jarocinem a Gnieznem. Prace obejmowały m.in. tory i obiekty inżynieryjne.

Szczególnie ważna była, wykonana w 2016 r., modernizacja mostu w Orzechowie. W efekcie robót przywrócono dwutorową jazdę przez most. Na odnowionych odcinkach zapewniona jest możliwość jazdy pociągów pasażerskich z prędkością 100/120 km/h a towarowych 80 km/h.

 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE