ARTYKUŁY OGŁOSZENIA FIRMY
R E K L A M AA1 - MacMet
R E K L A M AB1 - SamochodyJarocin
R E K L A M A

Pociąg do Wrześni i Gniezna miał być już w czerwcu. Teraz okazuje się, że dopiero w 2018

› Aktualności› Samorząd 6 miesięcy temu    17.03.2017
Bartek Nawrocki
komentarzy 13 ocen 5 / 60%
A A A
Dworzec PKP w JarocinieDworzec PKP w Jarocinie fot. Bartek Nawrocki/archiwum portalu

Jarocin. PKP Jarocin. Pociągiem z Jarocina. Linie kolejowe z Jarocina

Niedawno pisaliśmy o poważnych inwestycjach PKP Polskie Linie Kolejowe na szlaku do Gniezna. - Głównym efektem wykonanych prac będzie przystosowanie toru nr 1 do jazdy pociągów pasażerskich z maksymalną prędkością do 120 km/h, a towarowych do 100 km/h - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

R E K L A M A

Tymczasem jak podaje branżowy portal rynek-kolejowy.pl nie uda się zaplanowana na 11 czerwca reaktywacja pociągów pasażerskich na odcinku Jarocin - Września -  Gniezno (linia 281). To nie oznacza, że Wielkopolski Urząd Marszałkowski rezygnuje z przewozów. Będą jednak opóźnienia.  

Zainteresowanie koleją Jarocin - Września - Gniezno wzrosło zwłaszcza po uruchomieniu fabryki Volkswagena we Wrześni. Pracuje tam sporo naszych mieszkańców. Gdyby pociągi ruszyły planowo, wielu z nich mogłoby już latem zrezygnować z własnych pojazdów i autobusów.

Pociągi miały ruszyć 11 czerwca. Teraz okazuje się, że nie ma ich w rozkładach. Wicemarszałek województwa Wojciech Jankowiak potwierdza w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że to nie przypadek. - Z uwagi na fakt, że zarządca infrastruktury poinformował samorząd województwa o braku gotowości przedmiotowej linii w terminie połączenie zostało usunięte z rozkładu – mówi samorządowiec.

Wszystko wskazuje na to, że nowe połączenia, dofinansowane przez samorząd, ruszą dopiero na początku przyszłego roku.

R E K L A M AARX - Kino
R E K L A M A
+ 3 głosów: 5 (60%) 2 -
dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
Komentarze (14)

Serwisy internetowe jarocinska.pl, zpleszewa.pl, rawicz24.pl, gostynska.pl, krotoszynska.pl nie ponoszą odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze nie są moderowane. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane zgodnie z postanowieniami Regulaminu.

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ Maciej Krzaczkowski
6 miesięcy temu ocena: 67%  14
Pieniądze na polskie Kolejnictwo się znalazły, bo Unia €uropejska JE POLSCE PRZYZNAŁA, Z NACISKIEM WŁAŚNIE NA kolejnictwo - remonty już istniejących szlaków kolejowych, budowę nowych, w ogóle w infrastrukturę kolejową i na nowy tabor kolejowy; drezyny, wagony osobowe, nowe technologie elektroniczne zarządzania ruchem kolejowym etc. Pytanie gdzie te pieniądze utknęły i się podziały???????? Tych pieniędzy środków ponoć nie można ruszyć w ogóle np. na transport drogowy - ciężarowy - który w większości powinien wynieść się na tory, czy na budowę dróg. TO MANY WYŁĄCZNIE PRZEZNACZONE NA KOLEJ. Znając kacyków przy korycie, jak oni tymi środkami "zarządzają", to to woła o pomstę do nieba w czyich łapach znajdują się dość duże środki unijne. Włos się jeży na głowie... brrr, brrr!!
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Vci
6 miesięcy temu ocena: 100%  13
Ale o co ci chodzi? Przecież nie jest źle. Co jak co ale inwestycje kolejowe są dużo bardziej przejrzyste niż drogowe. W samej wielkopolsce robi się trasy Pń-Wro, Pń-Szcz, Pń-Inowrocław, był remont trasy kluczborskiej (tej co przechodzi przez Jarocin) na Krotoszyn się robi, Gniezno-Jarocin też, za chwilę ruszy Pń-Waw i Ostrów-Łódź. A to i tak na kolej jest mniej pieniędzy niż na drogi (bodajże w proporcjach 40:60 na korzyść dróg) ale też dlatego że linii kolejowych jest mniej. Nie jest źle, ale fakt idealnie też nie (CMK, LK8, czy teraz kontrowersyjny remont LK3)
~ hulajnoga city
6 miesięcy temu ocena: 36%  12
nie wymadzajcie sie tylko kupcie se hulajnoge i wio a nie tylko krytyka ... kiedys nie bylo pociagow i bylo dobrze
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ ja
6 miesięcy temu ocena: 33%  11
niby kiedy nie było?
~ SZCZERY
6 miesięcy temu ocena: 71%  10
Widać, że masz zielone pojęcie o PKP. Najpierw się doucz potem wypowiadaj!!
R E K L A M A
~ WINA POWIATU
6 miesięcy temu ocena: 27%  9
leśne dziadki zliwkwidowały bo tam imieniny obchodzą
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ burmistrz wstydu
6 miesięcy temu ocena: 60%  8
Jak zwykle Pawlicki nic nie umie załatwić co za nieudacznik
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ fagas
6 miesięcy temu ocena: 29%  7
Pierdzielisz ... To efekt "dobrej zmiany" w powiecie !!!
~ kot filemon.
6 miesięcy temu ocena: 67%  6
A to wina opalonego.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ koleje
6 miesięcy temu ocena: 81%  5
Szkoda, że jarocińskie samorządy nigdy nie ruszyły nawet palcem by pociągi wróciły.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ gminnik
6 miesięcy temu ocena: 88%  4
Września, Poznań, Komorniki... Ludzie dają radę. Szacun dla nich. Bo gdyby nie oni, supermarketowy Jarocin poszedłby pod młotek.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ SZCZERY
6 miesięcy temu ocena: 88%  3
Zamiast remontować dworzec w Jarocinie dla straży wiejskiej, której już dzięki Bogu nie ma i drugich darmozjadów sokołów trzeba było zakupić 2 lub 3 szynobusy na trasie Jarocin - Środa WLKP
~ Tw
6 miesięcy temu ocena: 71%  2
I jeszcze Krotoszyn.
~ ano tak
6 miesięcy temu ocena: 78%  1
dodaj jeszcze Śrem i Środę Wielkopolską
R E K L A M A
R E K L A M A