ARTYKUŁY OGŁOSZENIA FIRMY
R E K L A M A
R E K L A M A

Peugeot 3008 – zaSUVaj, gdzie oczy poniosąPatronat

› Motoryzacja 15 dni temu    15.03.2017
Hubert Mościpan
komentarzy 0 ocen 2 / 100%
A A A

3008 minut to 50 godzin – w sam raz, by w piątek po pracy wyskoczyć na weekend do któregoś z urokliwych polskich miast. I pojechać tam pięknym i funkcjonalnym autem. Takim, jak nowy SUV Peugeota – 3008.

Edycja z końca roku 2016 to drugie wydanie tego modelu. I jakże inne od poprzednika! Nie jest to już nudny, zaokrąglony i niknący w tłumie van. To pełna charakteru bryka. Lew na masce zobowiązuje!

Drapieżnik pełną gębą

No właśnie, bo mamy do czynienia z prawdziwym kocurem. Wygląda znakomicie, co w tym segmencie nie jest regułą. Muskularny, z wyraźnie zarysowanymi przednimi światłami i charakterystycznym grillem. Długie linie nad i pod szybami dodają sylwetce smukłości. Najbardziej podoba mi się jednak tył i pięknie narysowane światła, nie do pomylenia z żadnym innym modelem. Trzy lekko ukośne lampy usytuowane na panelu z fortepianowej czerni – nie mogę się oprzeć wrażeniu, że przypominają ślad po pazurach lwa lub... logo znanego niemieckiego producenta odzieży sportowej. Po zmroku robią znakomite wrażenie i spełniają swoją funkcję. Widać, że nad modelem pracowali nie tylko inżynierowie, ale i prawdziwi esteci. Najlepsze czeka na nas w środku. Wsiadając, nie musisz się obawiać o ubrudzenie spodni o próg – zakrywa go przedłużony dół drzwi. Zajmujesz pozycję w wygodnym fotelu i czujesz się, jak w kokpicie samolotu. Masywny środkowy tunel wyraźnie odgradza cię od pasażerów. Kierownica jest mała i ścięta z góry i z dołu – wielu oceniającym się to nie podoba, według mnie to dobre, designerskie rozwiązanie. Na 12-calowy wyświetlacz zegarów patrzysz znad kierownicy. No właśnie – zegary. Do wyboru jest kilka wariantów, m.in.: liczniki, nawigacja czy osobisty. Każdy to odrębny obrazek, niezwykle efektowne są też przejścia pomiędzy poszczególnymi trybami.

Fortepian w samolocie

Środkowa część deski rozdzielczej to 8-calowy ekran obsługiwany dotykowo, lub – co mnie odpowiadało zdecydowanie bardziej – za pomocą listwy z przyciskami, przypominającej klawiaturę fortepianu. Nie dość, że pięknie wygląda, to jeszcze jest praktyczne, intuicyjne i po prostu ciekawsze niż klepanie w dotykową szybkę. Jedną z największych zalet 3008-ki jest przestrzeń. Na nogi, nad głową, na tylnej kanapie – z tym nie ma problemu. Do tego ładowny bagażnik i olbrzymi schowek w podłokietniku kierowcy. Zapakowałem do niego aparat ze sporym obiektywem, butelkę wody, portfel i gazetę, a miejsca zostało bodaj na drugie tyle.

W drogę!

Wygląda pięknie, ale jak jeździ? Testowany przeze mnie dwulitrowy diesel HDI 150KM wręcz znakomicie. Bardzo elastyczny, wyciąga w zasadzie z każdych obrotów. Przyspiesza więcej niż przyzwoicie. Ten motor to sprawdzona jednostka, dlatego też zainteresowanie nim było tak duże, że tymczasowo wstrzymana została jego dostawa na Polskę i próżno go szukać w dealerskich katalogach. Są w nich za to inne warianty: benzyniaki 1.2 i 1.6 oraz wysokoprężne 1.6 i 2.0 180KM z automatem. Ostatnie zaskoczenie czekało na mnie przy dystrybutorze – przejechałem ponad 600 km w warunkach testowych: w mieście, na autostradzie, na krótkich i długich odcinkach. Średnie spalanie wyniosło poniżej 6 litrów, a wynik ten przy codziennej, spokojnej eksploatacji mógłby zbliżyć się nawet do 5 litrów.

Za ile?

Cena podstawowej wersji Access zaczyna się od 90.000 zł. Testowany przeze mnie środkowy wariant Active to minimum 117.000, choć z pakietami, które miałem na pokładzie jego cena wzrasta do 134.600 zł Peugeot wciska się tym modelem w silnie obsadzony segment kompaktowych SUVów. Jest jednak mocnym graczem w swojej klasie, pomostem między autami popularnymi a klasą premium. Jedno zdanie podsumowania? Jeździ tak dobrze, jak wygląda!

Za udostępnienie pojazdu dziękujemy dealerowi Auto Salon Serwis Bogdan Spochacz Środa Wielkopolska.

 

Zobacz także: Test Toyoty C-HR [KLIK]

R E K L A M A
+ 2 głosów: 2 (100%) 0 -
    dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
    Komentarze (0)

    Serwisy internetowe jarocinska.pl, zpleszewa.pl, rawicz24.pl, gostynska.pl, krotoszynska.pl nie ponoszą odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze nie są moderowane. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane zgodnie z postanowieniami Regulaminu.

    dodaj komentarzbądź pierwszy!
    R E K L A M A