Optymalizacja sklepu internetowego - czym tak naprawdę jest?

Opublikowano:
Autor:

Optymalizacja sklepu internetowego - czym tak naprawdę jest? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Optymalizacja sklepu internetowego - czym tak naprawdę jest?

Czy twój sklep internetowy prosperuje tak dobrze, jak mógłby prosperować? Odpowiedź powinna brzmieć, że to zależy, jednak prawdą jest, że dopóki każda osoba, która odwiedza twoją stronę www, nie dokona zakupu to zawsze znajdzie się miejsca na poprawki i udoskonalenia. Czy twoja witryna wymaga optymalizacji? Czym tak naprawdę jest optymalizacja sklepu internetowego? Poniżej spieszymy z rozwiązaniem zagadki!

Optymalizacja sklepu internetowego pierwszym krokiem do zwiększenia sprzedaży

Optymalizacja eCommerce to wymaga całościowego podejścia do ulepszania witryny i umożliwiania odwiedzającym łatwej konwersji na klientów. Proces rozpoczyna się od analizy nawigacji i projektowania, po opisy treści i produktów - wszystko w witrynie powinno celowo prowadzić użytkowników do celu końcowego: zakupu towaru lub usługi. Dobra optymalizacja sklepu internetowego pozwala na zdobycie widoczności w wyszukiwarce, a co za tym idzie – na zwiększenie ruchu w witrynie i co najważniejsze – wzrost konwer-sji. Pozostaje pytanie: co zrobić, by poddać stronę optymalizacji?

Zadbaj o treści i czas ładowania strony

Optymalizacja sklepu internetowego to nie tylko treści na stronie głównej, dlatego zwróć uwagę na to, jak przygotowane są strony produktowe. Upewnij się, że strony te przekonują odwiedzających do zakupu i zawierają prawidłowe zdjęcie produktu oraz jego opis. Zawrzyj dokładną specyfikację, konkretne informacje i zdjęcia lub wideo, które oddadzą w rzeczywisty sposób to, jak wygląda oferowany towar. Sam z pewnością nie lubisz czekać aż załaduje ci się materiał w witrynie, dlatego nie zmuszaj do tego swoich klientów. Prędkość ładowania strony to jeden z kluczowych elementów optymalizacji, dlatego sprawdzaj wagę plików, które wgrywane są do sklepu i zadbaj o serwer dopasowany do potrzeb sklepu.

Dopasuj stronę do potrzeb użytkowników

Ponad połowa użytkowników internetu to osoby korzystające z urządzeń prze-nośnych, responsywność strony to bardzo ważny aspekt optymalizacji sklepu internetowego. Witryna niedopasowana do widoku na urządzeniach mobilnych to już nie tylko oznaka przestarzałej technologii, ale również straty biznesowe. Użytkownicy lubią, gdy wszystko jest przejrzyste i poruszając się po stronie nie muszą zastanawiać się w co kliknąć. Zweryfikuj czytelność strony, sprawdź czy wszelakie buttony CTA są widocznie zaznaczone i zoptymalizuj ceny w taki sposób, aby klienci faktycznie chcieli kupić twój produkt.

Wymienione informacje powyżej to wyłącznie kilka ogólnikowych kwestii, gdyż każdy sklep www wymaga indywidualnego podejścia do optymalizacji. To, co powinieneś wiedzieć o optymalizacji to fakt, iż jest procesem wymagającym, jednak wartym trudu, ponieważ może rozwiązać wiele problemów, a na pewno być jednym z czynników, które zwiększają sprzedaż. Powierz to zadanie specjalistom w tej dziedzinie, którzy z pewnością doradzą ci jak najlepiej przeprowadzić działania, aby twój sklep internetowy wyciągnął z nich jak najwięcej.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE