Nowe Miasto. Zmiany w urzędzie. Kadra młodnieje

Opublikowano:
Autor:

Nowe Miasto. Zmiany w urzędzie. Kadra młodnieje - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Honorata Nawrocka i Wiesław Schreiber byli najpoważniejszymi kandydatami do pełnienia funkcji sekretarza gminy Nowe Miasto. Jedna z osób została mianowana na to stanowisko, a druga - zupełnie niespodziewanie - została wicewójtem. Do tej pory Aleksander Podemski nie miał jeszcze zastępcy. 

 

 

O swojej decyzji wójt poinformował radnych w czasie sesji. Podkreślił, że zaleca się, żeby w przypadku nieobecności wójta był ktoś, kto może podejmować decyzje. - Mam nadzieję, że te osoby się sprawdzą. Jest naprawdę dużo pracy. Mamy młodą kadrę, złożoną głównie z pań, dlatego pojawia się kwestia urlopów wychowawczych, macierzyńskich. Ten ruch kadrowy jest dość duży. To nie jest też tak, że ktoś inny w ciągu dwóch, trzech dni może wejść w nowe obowiązki - tłumaczył wójt Podemski.

 

Wiesław Schreiber podkreśla, iż objęcie tak ważnej funkcji jest dla niego wyzwaniem, któremu zamierza sprostać czerpiąc z wieloletnich doświadczeń zatrudnienia w samorządzie. Praca na rzecz lokalnej społeczności i zadowolenie mieszkańców będzie dla niego źródłem dłuższej satysfakcji. - Chciałabym podkreślić, że niezwykle istotne w pracy na objętym stanowisku sekretarza gminy Nowe Miasto nad Wartą jest to, że jest to praca na rzecz gminy, z której pochodzę i w której mieszkam wraz z rodziną - mówi z kolei Honorata Nawrocka.

 

Wiesław Schreiber urodził się w Jarocinie, jest mieszkańcem Nowego Miasta nad Wartą. Przed objęciem nowej funkcji pracował w Urzędzie Miejskim w Jarocinie na stanowisku kierownika Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego, odpowiadając m.in. za zarządzanie kryzysowe, obronę cywilną, część spraw obronnych, nadzór nad funkcjonowaniem monitoringu miejskiego, kontrole imprez masowych oraz zapewnienie gotowości jednostek ochotniczej straży pożarnej. Jego cała, ponad 20-letnia praca zawodowa, związana była z samorządem. Zaczynał jako stażysta, awansując kolejno na młodszego referenta, podinspektora i inspektora, a kończąc na kierowniku. Pracował w różnych komórkach organizacyjnych jarocińskiego urzędu, m.in. w Wydziale Organizacyjnym, Wydziale Spraw Obywatelskich i Wydziale Promocji. Wiesław Schreiber jest absolwentem Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Jarocinie. Ukończył Szkołę Policealną w Zespole Szkół Zawodowych nr 1 w Jarocinie (technik prac biurowych). W latach 1997-2002 studiował na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydziale Prawa i Administracji, uzyskując tytuł magistra administracji. Ukończył studia podyplomowe w zakresie systemów baz danych na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Poznańskiej (2002-2003) oraz studia podyplomowe z realizacji filmowej i telewizyjnej Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu (2008-2010).

 

Honorata Nawrocka ma 37 lat. Wychowała się i mieszka w Boguszynie. W 2006 roku ukończyła studia magistersko-inżynieryjne o kierunku ochrona środowiska - specjalność zarządzanie środowiskiem na Akademii Rolniczej w Poznaniu. Pracę w samorządzie rozpoczęła od stażu studenckiego w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Urzędu Miasta Poznania w Oddziale Gospodarki Odpadami. Z wydziałem tym była związana do roku 2013, podejmując kolejno pracę na stanowisku ds. składowisk odpadów oraz ds. czystości miasta. Zajmowała się m.in. kontrolą zarządczą, analizą ryzyka, planowaniem budżetu oraz prowadzeniem projektów z zakresu edukacji ekologicznej dzieci i młodzieży. W wydziale równolegle pełniła funkcję koordynatora do spraw systemu zarządzania oraz audytora wewnętrznego. Na przełomie 2012 i 2013 roku pełniła funkcję asystentki zastępcy prezydenta miasta Poznania w zakresie wdrożenia nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi. Uczestniczyła w tworzeniu Biura Związku Międzygminnego ,,Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej”. W maju 2013 roku rozpoczęła pracę na stanowisku kierownika Działu Monitoringu i Kontroli w Związku Międzygminnym ,,Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej”, a następnie na stanowisku kierownika Działu Opłat. Do jej obowiązków należały m.in sprawy dotyczące wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Po powrocie do rodzinnego Boguszyna, w 2017 podjęła pracę w Phytopharm Klęka S.A.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE