ARTYKUŁY OGŁOSZENIA FIRMY
R E K L A M A
R E K L A M A

Kolej na inwestycje. 20 milionów w tory z Jarocina do Żerkowa

› Gospodarka› Inwestycje 2 miesiące temu    30.11.2016
Bartek Nawrocki
komentarzy 20 ocen 0 / 0%
A A A
Roboty na linii kolejowej Jarocin - Gniezno Roboty na linii kolejowej Jarocin - Gniezno  fot. Bartek Nawrocki

Jarocin. Inwestycje w Jarocinie. PKP Jarocin. PKP PLK. Linie kolejowe w Jarocinie. Inwestycje kolejowe

Ponad 20 milionów złotych będzie kosztował docelowo prowadzony remont torów kolejowych na szlaku z Jarocina do Żerkowa (przystanek Chrzan). Po zakończeniu robót pociągi pasażerskie będą mogły na tym odcinku osiągać prędkość do 120 km/h.

Kierowcy narzekają na objazd i zrujnowany przejazd kolejowy na drodze z Radlina do Klęki [ZOBACZ TUTAJ]. Tymczasem trwa tam ważny remont, który przywróci linii do Gniezna pełną przepustowość. To ważne, zwłaszcza kontekście inwestycji w gminie Września i niedawno uruchomionego zakładu Volkswagena.

Jak tłumaczy rzecznik PKP PLK na wspomnianej linii trwa wymiana toru nr 1. Inwestycja jest częścią programu pn.: „Prace na liniach kolejowych nr 281, 766 na odcinku Oleśnica/Łukanów - Krotoszyn - Jarocin - Września - Gniezno”. Koszt robót tylko na szlaku Jarocin - Żerków szacowany jest na 20,7 mln zł. - Głównym efektem wykonanych prac będzie przystosowanie toru nr 1 na odcinku Jarocin - Żerków do jazdy pociągów pasażerskich z maksymalną prędkością do 120 km/h, a towarowych do 100 km/h - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. -  Nowy tor pozwoli na przejazd składów towarowych o nacisku na oś 221 kN. Zrewitalizowana zostanie sieć trakcyjna. Rozjazdy zostaną wyposażone w urządzenia eor (elektrycznego ogrzewania rozjazdów) zapewniające sprawne przejazdy pociągów w warunkach zimowych. 

Trwająca modernizacja obejmuje również 7 przejazdów kolejowo-drogowych, na których według deklaracji inwestora, zostanie wymieniona nawierzchnia oraz zamontowane nowe urządzenia zabezpieczające, przystosowane do zwiększonej maksymalnej prędkości pociągów. Roboty na naszym terenie wykonuje wyłoniony w przetargu Porr Polska Contruction.

PKP PLK zapowiada, że przejazd w Radlinie, teraz wyłączony z ruchu [ZOBACZ TUTAJ] zostanie gruntownie zmodernizowany.

- Zostaną tam wbudowane płyty, znacznie poprawiające komfort przejazdu samochodów. Polecono wykonawcy właściwe przygotowanie przejazdu bez utrudnień dla kierowców i jednocześnie zwiększono też nadzór nad wykonawcą – dodaje Siemieniec.

Prace na linii do Gniezna mają się zakończyć jesienią 2017 roku. Do tej pory największą w ostatnich latach inwestycją kolejową na naszym terenie był REMONT DWORCA w Jarocinie [ZOBACZ TUTAJ]

R E K L A M A
+ 0 głosów: 0 (0%) 0 -
dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
Komentarze (20)

Serwisy internetowe jarocinska.pl, zpleszewa.pl, rawicz24.pl, gostynska.pl, krotoszynska.pl nie ponoszą odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze nie są moderowane. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane zgodnie z postanowieniami Regulaminu.

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ Białoruś
2 miesiące temu ocena: 100%  20
Znowu zlodzieje z PKP będą sprzedawali podkłady kolejowe na opał bez kontroli przełożonych.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Przejazdy
2 miesiące temu ocena: 100%  19
Nareszcie :)
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ marcin06
2 miesiące temu ocena: 100%  18
kilka uwag co do przejazdu kolejowego od strony cielczy jak sie jedzie w radlinie przejazd tam to poprostu masakra nawalili kamyków i mysleli że to sprawe załatwi a jednak nie ząłatwiło dziury miedzy płytami sa z powrotem wczesniej zanim zaczeli tam dłubac szło przejechac spokojnie przez przejazd kolejowy z predkoscia 20km/h a teraz trzeba przejechac z predkoscią 5km/h bo jak pojedzie sie za szybko to można uszkodzic zawieszenie
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ toromistrz
2 miesiące temu ocena: 100%  17
marcinku, tam jest znak STOP więc skąd wiesz, że można 20km/h jechać?
~ Że co???
2 miesiące temu ocena: 44%  16
Przecież w Żerkowie nie ma żadnych torów kolejowych, ani stacji kolejowej. Stacja kolejowa nazywa się "Chrzan", a nie "Żerków" i tory przebiegają przez Chrzan, a nie Żerków.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Pasażer
2 miesiące temu ocena: 67%  15
Stacja "Żerków" jest w Chrzanie, tak jak stacja "Pleszew" jest w Kowalewie. Nic nowego i nic nadzwyczajnego.
~ :)
2 miesiące temu ocena: 50%  14
~ cotygadasz Stacja kolejowa w miejscowości Chrzan nazywa się Żerków? Dobre :) A w Żerkowie nie ma nawet torów :)
~ cotygadasz
2 miesiące temu ocena: 67%  13
stacja nazy.wya się Żerków ziomek
~ prorok
2 miesiące temu ocena: 67%  12
Jurz dobre pare lat sa zlikwidowane połaczenia kolejowe na odcinku:Jarocin-Wrzesnia-Gniezno,cos mi się wydaje ze ta rewitalyzacja jest robiona pod volswagena,czyli pod niemców.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ zainteresowany
2 miesiące temu ocena: 100%  11
Warto dodać że od czerwca 2017 są w rozkładzie już pierwsze pociągi na tej linii :) Może też by warto o tym napisać artykuł, poprosić kogoś o komentarz w tej sprawie (Przewozy Regionalne czy Koleje Wielkopolskie - nie wiem kto ma tam jeździć) i poinformować o tym ludzi?
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ marcin06
2 miesiące temu 10
może zamiast tych dwóch przewozników pojedzie kolej drezynowa hehe i wszyscy sie zdziwia
~ Nasz przywódca !
2 miesiące temu ocena: 43%  9
No prosze - burmistrz zawzięcie lobbował za torami do Żerkowa i co się stało .. ? Mamy tory - brawo !
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ do Kolejorza
2 miesiące temu ocena: 100%  8
oj ty niemądry - burmistrz lobbowal za tymi torami zeby zwabić inwestora - nic nie kumasz ...
~ Zorientowany kolejorz
2 miesiące temu ocena: 55%  7
Tory były cały czas idioto! A Pawlicki o tej inwestycji dowiedział się z Jarocińskiej!!!
~ B3rkowitZ
2 miesiące temu ocena: 62%  6
Linia kolejowa jest do Gniezna, nie Żerkowa. Żerków nawet nie jest na jej drodze więc nie wiem co za kretyn to pisał. Wypadałoby, żeby dziennikarz pracujący w lokalnej prasie znał chociaż trochę topografię powiatu. Polecam wpisać w wyszukiwarkę rozkładów jazdy PKP trasę Jarocin-Żerków. Nie znajdzie połączenia.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ cwel
2 miesiące temu ocena: 70%  5
Zbigniewie, nie denerwuj się tak, bo stracisz na urodzie, a nie masz czym szastać ;-)
~ B3rkowitZ
2 miesiące temu ocena: 88%  4
Nie wiem w stosunku do kogo ta sugestia, bo na pewno nie w moim. Przeczytałem z wyjątkowo dużą uwagą i zrozumieniem. Dlatego też powstał mój komentarz nt. braku stacji pod nazwą ŻERKÓW. Z każdym kolejnym zdaniem pogrążasz się coraz bardziej, dlatego że fakty są takie j/w. Jeżeli polegasz na dokumentacji pochodzącej prawdopodobnie sprzed pół wieku, kiedy to kolej była dominującym środkiem transportu to wiedz, że wówczas stacje kolejowe były nazywane nazwami najbliższej dużej osady, co wcale nie oznaczało, ze przez nią przebiegały. Na dzień dzisiejszy istnieje stacja Chrzan, a relacja linii kolejowej na naszym, wielkopolskim odcinku to JAROCIN-GNIEZNO. Linia ma nr 281, polecam Wikipedię.
~ Bartek Nawrocki
2 miesiące temu ocena: 36%  3
Samodzielne myślenie, logika - zgoda. Czytanie ze zrozumieniem też - i to Ci polecam.
~ B3rkowitZ
2 miesiące temu ocena: 70%  2
Gdybyś w dokumentacji miał napisane, że Kraków leży nad Bałtykiem to też byś to napisał w artykule? Życzę trochę więcej samodzielnego myślenia i przede wszystkim logiki.
~ Bartek Nawrocki
2 miesiące temu ocena: 50%  1
Zapraszam do redakcji. Chętnie pokażę, jak inwestycja opisana jest w dokumentacji. I pamiętaj - wiedza nie kończy i nie zaczyna się na wyszukiwarce.
R E K L A M A