R E K L A M A
ARTYKUŁY OGŁOSZENIA FIRMY
R E K L A M AA1 - BS Jarocin_nagrody
R E K L A M AB2 - Stimi
R E K L A M A

Jesteś swoją własną marką

› Gospodarka 8 dni temu    16.05.2018
Anna Kopras Fijolek
komentarzy 0 ocen 0 / 0%
A A A
 fot. Unsplash

Bądź szefem marketingu dla samego siebie.

 

R E K L A M A

 

Marka osobista to zestaw skojarzeń, wrażeń, wspomnień i doświadczeń w głowach i sercach ludzi, które po sobie zostawiasz. To też wszystkie zdania, opinie, słowa oraz komentarze wypowiedziane przez innych o nas, kiedy wychodzimy z pomieszczenia.

Otwarte dla wszystkich zainteresowanych spotkanie zatytułowane "Jesteś swoją najlepszą Marką!" zorganizował jarociński klub BPW (Business and Professional Women) oraz "Gazeta Jarocińska". Rad udzielała Agnieszka Surowik - certyfikowany trener biznesu, dyrektor operacyjny w sieci lokali gastronomicznych, trener i szkoleniowiec w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu oraz Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, członkini klubu BPW Posnania. Poza pracą łączy się z innymi kobietami, wspiera je, dzieli się z nimi swoim doświadczeniem, stara się je inspirować.

- Naszą markę powinna wyróżniać cecha szczególna i charakterystyczna. Chodzi tutaj o wyróżnienie się poprzez wzbudzenie pozytywnych emocji, bo to właśnie one powodują, że zapamiętujemy kogoś na dłużej - tłumaczy Agnieszka Surowik. Podkreśla, że silna marka daje przewagę w działaniach marketingowych i sprzedażowych i ma dzisiaj wymierną wartość rynkową. Kiedy mówimy o marce, to nie tylko o marce produktu, ale o sklepie, również jego właścicielu, o sprzedawcy, usłudze, wreszcie o nas samych, bo marka to my i to my pracujemy na swój wizerunek. O czym trzeba pamiętać? - O tym, że każdego dnia ludzie wchodzą w internet, w media społecznościowe, wyszukują informacje i na bazie tego, co znajdą, bardzo szybko tworzą sobie obraz na nasz temat. Czasem ten obraz może być zniekształcony, natomiast dzięki wiedzy, odpowiednim narzędziom, umiejętności prezentacji i umiejętności sprzedaży własnej marki, to my decydujemy i mamy wpływ na to, jak jesteśmy postrzegani - dodaje prelegentka.

Czy każdy z nas jest marką?

- Z marketingowego punktu widzenia wszyscy jesteśmy markami, czy tego chcemy, czy nie. Ponieważ marketing jest wszędzie i towarzyszy nam zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym, To jest podstawowe pytanie, które za każdym razem stawiam swojemu audytorium i z ciekawością obserwuję różne zachowania. Czasami jest to spontaniczna reakcja i las rąk uniesionych w górze, innym razem dłuższe zawahanie i zastanowienie, a jeszcze innym spora niepewność z nieśmiałością - tłumaczy Agnieszka Surowik.

Jak pomocny jest dziś w promowaniu siebie, swojej marki internet?

- Internet to potężna dźwignia handlu i można ją wykorzystać do budowania swojej marki, ale trzeba pamiętać, że ta dźwignia działa w dwie strony, bo łatwo możemy sobie zaszkodzić tym, co publikujemy w sieci. Ponieważ internet nie zapomina. I jak mówi Wojciech Bizub (właściciel firmy Skuteczny e-marketing, która zajmuje się pomaganiem przedsiębiorcom w zdobywaniu klientów w internecie) "… Nie udostępniaj niczego, czego byś nie pokazał na bilbordzie w centrum miasta obok swojego imienia, nazwiska i numeru telefonu - dodaje Agnieszka Surowik.

Internet może nam zaszkodzić

Rada szczególnie dla młodych osób - nie wrzucaj wszystkich zdjęć z imprez, szczególnie tych mocno zakrapianych alkoholem. Różni ludzie - nie tylko nasi znajomi - każdego dnia nas "googlują", wchodzą w media społecznościowe i tworzą obraz na nasz temat oraz generalizują, jaki jesteś. Rekruterzy i pracodawcy również. Wielu z nich, zanim zaprosi nas na rozmowę kwalifikacyjną, przegląda media społecznościowe. Na podstawie tego, co zobaczą, tworzą obraz na nasz temat. Możemy bardzo łatwo stracić swoją szansę.

- Na przestrzeni ostatnich lat bardzo ewoluował i zmienił się cały model procesu sprzedażowego - stawia przede wszystkim na relacje i zaufanie. I to w tej relacji my słuchamy, pytamy o potrzeby klienta, dajemy korzyść i wartość klientowi. Jednocześnie na rynku jest już wszystko i wszystko najwyższej jakości. My kupujemy od człowieka. Dlatego najpierw jest relacja, a dopiero później biznes. Nigdy odwrotnie. A żeby była relacja, musi być zaufanie. Zaufanie do nas i naszej marki (produktu). Dlatego niezależnie od wielkości firmy we współczesnym świecie my konkurujemy i wygrywamy marką, nie ceną - podsumowuje prelegentka.

Niezależnie od wielkości firmy - w aktualnych czasach, w których mamy wszystko, konkurujemy i wygrywamy marką. Nie ceną.

 

R E K L A M A
+ 0 głosów: 0 (0%) 0 -
dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
Komentarze (0)

Serwisy internetowe jarocinska.pl, zpleszewa.pl, rawicz24.pl, gostynska.pl, krotoszynska.pl nie ponoszą odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze nie są moderowane. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane zgodnie z postanowieniami Regulaminu.

dodaj komentarzbądź pierwszy!
R E K L A M A
R E K L A M A