Jarocin bez reklam i billboardów? To możliwe. Przyjdź na spotkanie

Opublikowano:
Autor:

Jarocin bez reklam i billboardów? To możliwe. Przyjdź na spotkanie  - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Czy Jarocin można uwolnić od wszechobecnych bilbordów, banerów i tablic reklamowych? Jak zadbać, aby na zabytkowej starówce były estetyczne witryny sklepowe i ogródki czy odpowiednio dobrana kolorystyka elewacji?

 

 

O tym będą opowiadać w czwartek 5 kwietnia o godz. 17.00 w ratuszu Joanna Bielawska-Pałczyńska - miejski konserwator zabytków w Poznaniu i Piotr Libicki - pełnomocnik prezydenta Poznania ds. estetyki miasta.

 

Kilka tygodni temu w Poznaniu radni ustanowili na obszarze Starego Rynku i przyległych ulic tzw. park kulturowy. Przyjęte przepisy mają na celu ochronę krajobrazu kulturowego, przestrzeni publicznej, zabytków nieruchomych i układu urbanistyczno-architektonicznego. Podobne rozwiązania może wprowadzić Rada Miejska w Jarocinie.


W Poznaniu kończą się konsultacje społeczne w sprawie wprowadzenia regulacji prawnych dotyczących zasad umieszczanie reklam w przestrzeni publicznej i odpłatności za nie. Przepisy mają ograniczyć ilość bilbordów, banerów i tablic reklamowych. Podczas prezentacji zatytułowanej "O mieście ładnym" będzie o tym mówił Piotr Libicki - powołany jeszcze przez byłego prezydenta Poznania Ryszarda Grobelnego pełnomocnik ds. estetyki miasta. Przez ostatnie sześć lat Libicki doprowadził m. in. do wprowadzenia zasad lokowania i wyglądu tzw. mebli miejskich i małej architektury (m. in. ławek, latarni, koszy na śmieci, stojaków rowerowych, tablic informacyjnych), jak i tworzenia miejsc na ulicach, placach i chodnikach służących działalności gastronomicznej, kulturalnej i spotkań, niekiedy kosztem miejsc do parkowania samochodów (np. ul. Stanisława Taczaka).

Otwarte spotkanie odbędzie się w czwartek 5 kwietnia o godz. 17.00 w sali sesyjnej ratusza w ramach prac Gminnego Komitetu Rewitalizacji.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE