ARTYKUŁY OGŁOSZENIA FIRMY
R E K L A M AA1 - propertyinwest
R E K L A M AB1 - SamochodyJarocin
R E K L A M A

Dwadzieścia lat hybrydReklama

3 miesiące temu    26.04.2017
Reklama
komentarzy 1 ocen 0 / 0%
A A A

Dwie dekady temu samochód z napędem hybrydowym był uważany za chwilową modę, która – jak twierdzili złośliwi – szybko przeminie. Inżynierowie Toyoty udowodnili, jak ważna – również w świecie technologii – jest wizja daleko wykraczająca poza aktualne ramy.

R E K L A M ASTR1 - Antum

W 1997 roku Toyota wprowadziła na rynek pierwszy masowo produkowany samochód hybrydowy. Przez 2 dekady Prius doczekał się 4 generacji, a wyniki jego łącznej sprzedaży zbliżają się do 4 milionów. Ikona hybryd znalazła też wielu naśladowców – na gamę hybryd Toyoty na całym świecie składają się 33 modele, a łączna sprzedaż samochodów Toyoty z tym napędem to już ponad 10 milionów aut. Popularność hybryd nieustannie rośnie – obecnie ich roczna sprzedaż na całym świecie przekracza 1,5 miliona aut. Ten ogromny sukces nie byłby możliwy, gdyby samochody hybrydowe nie były praktycznym rozwiązaniem, które przynosi kierowcom realne korzyści.

W 1997 roku Toyota zaprezentowała model Prius – pierwszy na świecie masowo produkowany samochód z napędem hybrydowym. Wydarzenie to było zwieńczeniem pracy ponad osiemdziesięciu najlepszych japońskich inżynierów i jednym z największych przełomów na rynku motoryzacyjnym.

Już wkrótce Toyota udowodniła, że ta ekologiczna technologia nie jest tylko chwilową fanaberią. W 2001 roku zadebiutował pierwszy na świecie minivan z napędem hybrydowym – Estima Hybrid, a dwa lata później pojawiła się w sprzedaży druga generacja Toyoty Prius, większa i jeszcze bardziej dopracowana technologicznie. Napęd nowego modelu łączył moc 1,5-litrowego silnika benzynowego i silnika elektrycznego – 110 KM dawało dobre osiągi, a spalanie w cyklu miejskim wynosiło 4,3 litra benzyny. Co więcej, prace nad tą generacją zaowocowały zarejestrowaniem 530 nowych patentów, a jedną z nowości w tym samochodzie był tryb elektryczny. Nie dziwi więc, że Prius II zdobył w 2004 roku tytuł North American Car of the Year, a rok później Car of the Year.

W kolejnych latach Toyota systematycznie rozwijała swoją ofertę hybryd. W 2006 roku na rynku pojawia się kolejny model z tym napędem – limuzyna Camry, a rok później japoński producent świętuje sprzedaż milionowego samochodu wyposażonego w napęd hybrydowy. W 2008 roku po ulicach jeżdżą już dwa miliony takich aut.

W 2009 roku debiutuje trzecia generacja flagowej hybrydy Toyoty. Nowy Prius zachował charakterystyczną linię swojego poprzednika, której nadano bardziej wyrazisty i nowocześniejszy charakter. Znacząco zmienił się napęd hybrydowy. Pojemność silnika benzynowego wzrosła do 1,8 litra, moc hybrydy zwiększyła się do 136 koni mechanicznych, a spalanie spadło do zaledwie 3,9 l/100 km benzyny. Trzecia generacja Toyoty Prius nie tylko odniosła sprzedażowy sukces – 1,7 mln egzemplarzy, ale stała się pierwszym w historii samochodem, który dzięki elektrycznej pompie cieczy chłodzącej nie posiadał pasków klinowych. Co więcej, dwa lata później Japończycy zaprezentowali model korzystający z technologii plug-in hybrid.

Systematycznie rosnąca sprzedaż samochodów Toyoty z napędem hybrydowym zachęciła firmę do poszerzenia gamy o wersje hybrydowe popularnych modeli. W 2010 roku debiutuje pierwsza generacja Aurisa Hybrid, a dwa lata później w ofercie pojawia się Yaris Hybrid. Ten ostatni staje się równocześnie najtańszą hybrydą na świecie.

Premiera lidera na rynku hybryd w Polsce – drugiej generacji modelu Auris, zbiegła się z kolejnym ważnym krokiem milowym. W 2013 roku sprzedano bowiem 5 mln hybryd.

Kolejne lata stanęły pod znakiem sportu motorowego. W 2014 roku w wyścigach FIA World Endurance Championship startuje 1000-konny hybrydowy bolid TS040. Fabryczny zespół Toyoty kończy sezon z tytułem mistrza świata FIA oraz pierwszą pozycją w klasyfikacji generalnej dla kierowców Anthony’ego Davidsona i Sebastiena Buemiego.

W 2015 roku technologia hybrydowa podbija kolejne segmenty. Na światowych rynkach pojawia się Toyota RAV4 Hybrid – SUV napędzany silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra, który wraz z agregatem elektrycznym oferuje 197 KM. To nie koniec nowości – w tym samym roku Japończycy prezentują czwartą generację Priusa, a rok później debiutuje klejnot w ofercie tego japońskiego producenta – hybrydowy crossover o nazwie C-HR, którego twórcy podczas projektowania nadwozia zainspirowali się strukturą diamentu.

Po dwudziestu latach rozwoju technologii hybrydowej Toyota ma w swojej ofercie 33 modele z takim napędem dostępne w 90 krajach. W styczniu 2017 roku łączna liczba samochodów hybrydowych sprzedanych przez Toyotę przekroczyła 10 milionów. Klienci Toyoty kupili ostatni milion w ciągu 9 miesięcy. Szacuje się, że do 31 stycznia 2017 roku wyprodukowane przez nią hybrydy pozwoliły zapobiec emisji 77 milionów ton CO2. O tyle więcej dwutlenku węgla trafiłoby do atmosfery, gdyby zamiast hybryd kupiono samochody benzynowe o podobnej wielkości i osiągach. Jednocześnie sprzedaż hybryd pozwoliła zaoszczędzić 29 miliardów litrów benzyny. Toyota jest również niekwestionowanym liderem rynku hybryd w Polsce, a jej przewaga nad innymi producentami systematycznie rośnie. W lutym 2017 roku łączna liczba samochodów hybrydowych Toyoty sprzedanych w kraju przekroczyła 20 000 egzemplarzy.

Salon TOYOTA MIKOŁAJCZAK zaprasza do odbycia jazd testowych hybrydowymi Toyotami. 

R E K L A M AARx - Rolmex
+ 0 głosów: 0 (0%) 0 -
dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
Komentarze (2)

Serwisy internetowe jarocinska.pl, zpleszewa.pl, rawicz24.pl, gostynska.pl, krotoszynska.pl nie ponoszą odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze nie są moderowane. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane zgodnie z postanowieniami Regulaminu.

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ bezautowiec
3 miesiące temu ocena: 50%  2
chodzenie z wozkiem jako na bagaz i jechanie zwyklym rowerem z torbami lub przyczepka to jest ekologia a nie ze kazdy wozi d..e w aucie...
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ król wsi
3 miesiące temu ocena: 50%  1
U nos to tylko dizelki. Odszkodowanie wpadnie to młodemu 3.0 A6 nabywam. Córa za dopłaty już jeździ passacikiem. Bo Zetor tyż na ropa. Hybrydy dobre na Florydę paaanie. A tak na serio nawet prius 2 jest spoko, podobnie jak civic INA. Około 20 tys. i mamy niezawodne auto spalające około 6 l. w mieszanym. Kupimy niezajechany egzemplarz, który długo pośmiga. Kto zamożniejszy to camry czy lexus jakiś. Gdyby były zniżki u nas np. na OC, parkowanie czy autostrady to byłoby więcej tego. W firmie gdzie pracuje jest kilka hybryd i tylko serwis. Akumulatory do końca życia, a podstawowa obsługa jak za normalne auto i nie ma niespodzianek w stylu turbo, dwumas czy DPF. No i cisza w środku, nic nie klekocze. Gdyby nie firmowe sam bym się przyjrzał civikowi. A firma nawet odchodzi od ropniaków. Miałem 2.0 TDI B7 pasata, a teraz mam 1.8 TSI i wbrew pozorom zero problemów. Grama oleju nie bierze. Rozrząd cichy. Kumpla jetta1.4 TSI ma 300 tys.km. i cały czas jeździ. Tani serwis i brak niespodzianek.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
R E K L A M A
R E K L A M A